Mégsem jön Magyarországra a Tata

Nemrég Magyarország mellett Lengyelországot, Csehországot és Szlovákiát is lehetséges helyszínként emlegették.

MNO
2015. 07. 02. 14:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A SkyNews szerint a cég bejelentette, hogy meg nem határozott számú Jaguar és Land Rover összeszereléséről írt alá megállapodást Grazban, a Magna Steyr gyárral. Hozzátették: ez nem jelenti azt, hogy a nagy-britanniai tevékenységüket csökkentették volna.

Először úgy tűnt, hogy a felvidéki Nyitra lesz a befutó, majd május 23-án a Financial Times azt írta, nincs lefutva a verseny: a Jaguar Land Rover bővítésének helyszíne Magyarország, Lengyelország, Csehország vagy Szlovákia lehet. Néhány nappal később a Magyar Nemzet azt is megtudta, hogy a Nemzeti Befektetési Ügynökség és a Tata-csoport között több iparágra kiterjedő egyeztetések zajlanak.

Júniusban Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az indiai konszern beruházási terveivel kapcsolatban arra emlékeztetett, hogy a közelmúltban Mumbaiban tárgyalt a cég vezetőivel. Az biztosnak látszik, hogy a Tata Consulting – amely már jelen van hazánkban – bővíti tevékenységét, a Jaguar Land Rover térségünkben létesítendő autógyáráról azonban nem árult el részleteket Szijjártó Péter. Ekkor már mindenki elhitte, hogy jön a Jaguar, Benda László például ennek szellemében írt portrét a Tata-cégcsoport vezetőjéről a Figyelőbe.

Végül Graz szerezte meg magának a projektet, a kecskeméti Mercedes-üzemnél másfélszer nagyobb kapacitással dolgoznak a Tatának a jövőben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.