Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója úgy fogalmazott: az elhúzódó hőhullám miatt egy átlagos nyári nap forgalmához képest üzleteikben mintegy háromszorosára nőtt az ásványvizek és a sörök forgalma, utóbbi esetében a növekedés főként a pénteki, szombati napokon érzékelhető. Háromszor, négyszer több jégkrémet értékesítenek, és a tavalyi év azonos időszakához képest 20-25 százalékkal több görögdinnyét adnak el – tette hozzá.
Az Auchan áruházlánc arról számolt be, hogy tapasztalataik szerint a kánikulában az ásványvízforgalom másfélszeresére nő, a sör harmadával, az üdítőforgalom mintegy negyedével ugrik meg, a görög- és sárgadinnyék iránti kereslet pedig másfél-kétszeresére emelkedik egy átlagos nyári naphoz képest.
Az elmúlt napokban, hetekben tapasztalt hőség miatt több mint 200 ezer palack, mintegy 300 ezer liter ásványvizet vásárolnak naponta az Auchan áruházakban – fűzte hozzá a cég.
A Tesco áruházlánc az MTI-nek úgy nyilatkozott, hogy a nagy hőségnek köszönhetően 90 százalékkal több fagylaltot és jégkrémet értékesítenek a tavalyi év azonos időszakához képest. A dinnye forgalma a meleg napokon 15-20 százalékkal magasabb az átlagos nyári napokhoz képest az áruházlánc üzleteiben – fűzték hozzá.