Seszták Miklós elmondta, hogy a MÁV adósságállománya jelentősen csökkent, a vasútfejlesztésbe fektetett adóforintok jobban hasznosulnak, az utasok jobb szolgáltatást kapnak a korábbinál.
2010 óta több mint 350 kilométer vasútvonalat korszerűsítettek, a felújítást 2018-ig további 400 kilométerrel folytatják, folyamatosan forgalomba áll a 2013-ban megrendelt 42 elővárosi és regionális villamos motorvonat, a kormány döntése alapján az új uniós fejlesztési ciklusban több mint 155 milliárd forint értékben további motorvonat-beszerzéseket indítanak.
Seszták Miklós kiemelte, hogy 2014–2020 között az európai uniós költségvetési időszakban a közlekedésfejlesztési források fő kedvezményezettje a vasút lesz, 2020-ig a kötött pályás fejlesztésekre mintegy 1000 milliárd forint jut majd.
Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója köszöntötte a felavatott vasutas tiszteket, és úgy fogalmazott, hogy a magyar vasútnak van jövője, a közösségi közlekedésben elnyerheti méltó helyét, és visszaszerezheti társadalmi megbecsülését.
Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) politikai államtitkára a kitüntetési ünnepségén elmondta a kormány az egész ország fejlődésének zálogaként tekint a vasútra. A mintegy 7500 kilométer hosszú, egész országot behálózó magyar vasút irányítása, fejlesztése nem csak közlekedési kérdés, hanem össztársadalmi ügy. Folytatják a dél–balatoni pálya fejlesztését Balatonszentgyörgyig, megkezdik a Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza vonal felújítását, elindítják a Kelenföld és Százhalombatta közötti rekonstrukciós munkát, korszerűsítik a járműparkot, a Budapest elővárosi közlekedésbe további korszerű motorvonatokat állítanak forgalomba, jelentős forrásokat adnak a vasút közlekedésbiztonságának fejlesztésére.
A 65. Vasutasnapon a Baross Gábor Oktatási Központban végzett, nyolcvan vasutas tisztet avattak fel. A tisztavató ünnepségen négy Miniszteri Elismerő Oklevelet és négy Közlekedésért Érdemérmet adtak át a vasúttársaságok munkatársainak.