Cáfolja a vádakat az Opel

Egy német környezetvédő civilszervezet szerint szabálytalan a Zafira kibocsátása.

MTI
2015. 10. 25. 13:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Deutsche Umwelthilfe (DUH) nevű német környezetvédő civilszervezet svájci vizsgálatokra hivatkozva azt állítja, hogy az autógyár egyik legkedveltebb modellje, az Opel Zafira 1,6 literes dízelmotorral felszerelt változata „bizonyos helyzetekben” akár 17-szeresen is átlépi a nitrogén-oxid kibocsátásának megengedett értékét – írta a Financial Times című londoni gazdasági napilap a honlapján.

A DUH megbízásából az alkalmazott tudományok berni egyetemén (BFH) elvégzett laboratóriumi vizsgálatok során a körülményektől függően meredeken változott az Opel Zafira 1,6 CDTi modell károsanyag-kibocsátása.

A kipufogógáz nitrogén-oxid-tartalma akkor maradt határértéken belül, ha az autónak csak az első két kereke forgott, a sebesség pedig nem érte el az óránkénti 150 kilométert. Ha például mind a négy kerék forgott a tesztpadon, a határértéket máris 2-4-szeresen haladta meg a kibocsátás.

Minden autógyártó fokozott ellenőrzés alá került, miután a Volkswagen német autógyártó csoport – az Opel anyavállalatának, az amerikai General Motorsnak az egyik legnagyobb riválisa – elismerte a múlt hónapban, hogy olyan szoftvert telepített bizonyos dízelüzemű járműveibe, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírások. Az ügyből óriási botrány keletkezett, és ennek következtében a Volkswagen elveszítette piaci értékének negyedét.

A rüsselsheimi székhelyű Opel közölte, hogy saját teszteredményei azt mutatják, a Zafira 1,6-os dízelmodelljének emissziós értékei megfelelnek az európai uniós előírásoknak. Az Opel többször is kérte, de hasztalan, a DUH vezetőit, hogy tegyék elérhetővé számára a svájci teszteredményeket az ügy nyilvánosságra hozatala, péntek előtt.

A BFH alapvetően a svájci hatóságok számára szokott károsanyag-kibocsátási teszteket készíteni.

A DUH azt tervezi, hogy más német és külföldi autógyártók dízelmotoros járműveit is megvizsgáltatja annak ellenőrzésére, hogy megfelelnek-e az Euro 6-os kipufogógáz-kibocsátási szabványnak.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.