A Reuters hírügynökség által idézett, október 2-ai keltezésű levél szerint az 1,2, 1,6 és 2,0 literes EA189 dízelmotorral ellátott autók érintettek.
A Handelsblatt című üzleti lap írt először a levélről, amelyet a német alsóház közlekedési bizottságnak és azon tartományoknak küldött el a német autógyár, ahol VW-gyárak találhatók.
A levélben a konszern bocsánatot kér a „néhány ember által elkövetett helytelen cselekedetért”, és a tények teljes körű feltárását ígéri.
A VW korábbi közleménye szerint világszerte tizenegymillió kocsi fut manipulált motorral.
A dízelbotrány miatt felülvizsgálják az összes tervezett beruházást a konszernnél, és tovább szigorítják a már korábban elindított költségcsökkentési programot – mondta a társaság vezérigazgatója a németországi Wolfsburgban működő központi gyártóbázison soron kívül tartott üzemi gyűlésen, kedden.
Matthias Müller a több mint 20 ezer dolgozó részvételével tartott gyűlésen elmondta, hogy már körvonalazódik a dízelbotrányt kiváltó problémák „technikai megoldása”, de a pénzügyi következmények beláthatatlanok, ezért a társaság vezetésének lépnie kellett.
A nem létfontosságú beruházásokat mind törlik vagy elhalasztják, és a botrány miatt kialakult új helyzethez igazítják az előző vezérigazgató, Martin Winterkorn idején elindított hatékonyságnövelő, költségcsökkentő programot.
Az átalakítás „nem lesz fájdalommentes”, de mindent megtesznek azért, hogy a VW a jövőben is a „jó és biztos” munkahelyek vállalata legyen, mondta Matthias Müller a VW közleménye szerint a nyilvánosság kizárásával tartott gyűlésen.
Matthias Müller szerdán tájékoztatja a felügyelőbizottságot.
Jelentősen visszavetheti a magyar gazdaság fejlődését a dízelbotrány. Külföldi szakértők szerint Magyarország azért van veszélyben, mert túlságosan az autóiparra támaszkodik. Az LMP szerint a Volkswagen botránya is rámutatott a kormány gazdaságpolitikájának elhibázottságára – hallgassa meg a Lánchíd Rádió riportját!