Egyedül az unióban nyolcmillió autó érintett

A Volkswagen levele szerint nyolcmillió európai járműbe telepítették a manipuláló szoftvert.

MTI
2015. 10. 06. 10:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Reuters hírügynökség által idézett, október 2-ai keltezésű levél szerint az 1,2, 1,6 és 2,0 literes EA189 dízelmotorral ellátott autók érintettek.

A Handelsblatt című üzleti lap írt először a levélről, amelyet a német alsóház közlekedési bizottságnak és azon tartományoknak küldött el a német autógyár, ahol VW-gyárak találhatók.

A levélben a konszern bocsánatot kér a „néhány ember által elkövetett helytelen cselekedetért”, és a tények teljes körű feltárását ígéri.

A VW korábbi közleménye szerint világszerte tizenegymillió kocsi fut manipulált motorral.

A dízelbotrány miatt felülvizsgálják az összes tervezett beruházást a konszernnél, és tovább szigorítják a már korábban elindított költségcsökkentési programot – mondta a társaság vezérigazgatója a németországi Wolfsburgban működő központi gyártóbázison soron kívül tartott üzemi gyűlésen, kedden.

Matthias Müller a több mint 20 ezer dolgozó részvételével tartott gyűlésen elmondta, hogy már körvonalazódik a dízelbotrányt kiváltó problémák „technikai megoldása”, de a pénzügyi következmények beláthatatlanok, ezért a társaság vezetésének lépnie kellett.

A nem létfontosságú beruházásokat mind törlik vagy elhalasztják, és a botrány miatt kialakult új helyzethez igazítják az előző vezérigazgató, Martin Winterkorn idején elindított hatékonyságnövelő, költségcsökkentő programot.

Az átalakítás „nem lesz fájdalommentes”, de mindent megtesznek azért, hogy a VW a jövőben is a „jó és biztos” munkahelyek vállalata legyen, mondta Matthias Müller a VW közleménye szerint a nyilvánosság kizárásával tartott gyűlésen.

Matthias Müller szerdán tájékoztatja a felügyelőbizottságot.

Jelentősen visszavetheti a magyar gazdaság fejlődését a dízelbotrány. Külföldi szakértők szerint Magyarország azért van veszélyben, mert túlságosan az autóiparra támaszkodik. Az LMP szerint a Volkswagen botránya is rámutatott a kormány gazdaságpolitikájának elhibázottságára – hallgassa meg a Lánchíd Rádió riportját!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.