Egyre több okostelefont adnak el

Ugyan az emelkedés a vártnál kisebb mértékű volt, de az idei harmadik negyedévben is több ilyen eszköz kelt el.

MTI
2015. 10. 28. 16:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A harmadik negyedévben 355,2 millió okostelefont értékesítettek a világpiacon a különböző gyártók, 6,8 százalékkal többet a 2014 harmadik negyedévi 332,6 milliónál. Ez az érték elmaradt az IDC 363,8 milliós előrejelzésétől, de a szám még így is a második legnagyobb negyedéves értékesítés a 2014 negyedik negyedévi 375,2 millió után.

A világpiaci forgalom harmadik negyedévi alakulását elsősorban a különböző gyártók csúcskategóriás modelljei között kirobbant és egyre élesedő verseny befolyásolta az IDC szerint. Részben ennek is volt köszönhető a forgalomnak a vártnál lassúbb növekedése, mivel a csúcskategóriás modellek jellemzően kívül esnek a legszélesebb vásárlóközönség által megfizethető árkategórián.

A legtöbb okostelefont a harmadik negyedévben is a Samsung értékesítette, 84,5 milliót, 6,1 százalékkal többet az egy évvel korábbi 79,6 milliónál, ami az idén 23,8 százalékos piaci részesedésnek felelt meg a tavalyi 23,9 százalék után.

Az értékesítési rangsorban második Apple 22,2 százalékkal több, 48,0 millió okostelefont adott el az idei harmadik negyedévben, piaci részesedését pedig 13,5 százalékra növelte 11,8 százalékról. A növekedéséhez nagyban hozzájárultak az új iPhone 6s és 6s Plus modellek, amelyek bemutatásuk első hetében 13 milliós rekordértékesítést értek el. Árcsökkentésnek köszönhetően növekedett ugyanakkor a korábbi iPhone modellek értékesítése is.

Eladásait a legnagyobb mértékben a rangsorban harmadik Huawei növelte, 60,9 százalékkal 26,5 millióra. Piaci részesedése így az egy évvel korábbi 5,0 százalékról 7,5 százalékra emelkedett.

A negyedik helyen a Lenovo áll, amely a megvásárolt Motorolával együtt 18,8 millió készüléket értékesített, 11,1 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Piaci részesedése így 5,3 százalékra emelkedett 5,1 százalékról.
A rangsor ötödik helyén szintén kínai gyártó, a Xiaomi áll 18,3 millió eladott készülékkel, ami 5,6 százalékos növekedéssel az 5,2 százalékos piaci részesedés megőrzéséhez volt elegendő.

Az összes többi gyártónak csökkentek az együttes eladásai a harmadik negyedévben a piaci részesedésükkel együtt. Együtt 159,1 millió készüléket értékesítettek, 2,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, piaci részesedésük pedig 44,8 százalékra csökkent 49,0 százalékról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.