Harmincmilliós bírságot kapott az OLX

Az apróhirdetési oldalnak bizonytalan piacelsőségi állításai miatt kell fizetnie.

MTI
2015. 10. 15. 11:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlemény szerint a vállalkozás nem tudta igazolni sem piacelsőségi állításait, sem a piacvezető pozíció fogyasztói szempontú tartalmát.

A versenyhivatal azt vizsgálta, hogy megalapozottak-e a cég 2013 szeptemberétől induló, jelentős költségvetésű és széles körű kampányában szereplő piacelsőségi állításai, így a „piacvezető” jelző és a „Szabadulj meg nem használt tárgyaidtól a lehető leggyorsabban, hirdess vagy vásárolj ott, ahol a legtöbben” szlogen használata.

Vizsgálták továbbá, hogy a piaci viszonyokra tekintettel bizonyította-e a cég, hogy állításai helytállóak.

A GVH döntése szerint a piacelsőségi állítások kifejezetten alkalmasak a fogyasztói figyelem felkeltésére és a döntések befolyásolására.

Megállapították, hogy a vizsgált időszakban nem volt egységes módszer a piaci pozíció fogyasztói szempontú mérésére, és az érintett cég többféle tartalmat is társított és kommunikált piacvezetői státuszáról. Azonban a piacvezető kifejezés sokféle tartalmat jelenthet az adott piacon, és még az eltérő tartalmak megjelölése vagy mérése sem egységes vagy minden kétséget kizáróan egyértelmű a szakma, és még kevésbé a fogyasztók számára.

A GVH úgy ítélte meg, hogy a kft. igazolatlan, ezáltal valótlan állításokat közölt a korábbi www.aprod.hu, illetve a www.olx.hu oldalak piacelsőségéről – szögezte le a hivatal.

Súlyosító körülményként értékelte a GVH, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat időben elhúzódott és jelentős számú fogyasztót ért el, enyhítő körülményként pedig figyelembe vette a kft. együttműködési szándékát – közölték.

Arra is felhívták a figyelmet, hogy a GVH az egyes állítások igazolására olyan bizonyítékokat vár a vállalkozásoktól, amelyek alátámasztják állításaik valóságtartalmát, a változó piaci viszonyokra is tekintettel, különösen egy márkanévváltás vagy egy intenzív marketingverseny esetén, és a vállalkozásoknak már reklámjaik közzététele előtt rendelkezniük kell e bizonyítékokkal, hosszabb kampány esetén pedig külön figyelniük kell az eredmények esetleges változásának lehetőségére is.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.