Harmincmilliós bírságot kapott az OLX

Az apróhirdetési oldalnak bizonytalan piacelsőségi állításai miatt kell fizetnie.

MTI
2015. 10. 15. 11:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlemény szerint a vállalkozás nem tudta igazolni sem piacelsőségi állításait, sem a piacvezető pozíció fogyasztói szempontú tartalmát.

A versenyhivatal azt vizsgálta, hogy megalapozottak-e a cég 2013 szeptemberétől induló, jelentős költségvetésű és széles körű kampányában szereplő piacelsőségi állításai, így a „piacvezető” jelző és a „Szabadulj meg nem használt tárgyaidtól a lehető leggyorsabban, hirdess vagy vásárolj ott, ahol a legtöbben” szlogen használata.

Vizsgálták továbbá, hogy a piaci viszonyokra tekintettel bizonyította-e a cég, hogy állításai helytállóak.

A GVH döntése szerint a piacelsőségi állítások kifejezetten alkalmasak a fogyasztói figyelem felkeltésére és a döntések befolyásolására.

Megállapították, hogy a vizsgált időszakban nem volt egységes módszer a piaci pozíció fogyasztói szempontú mérésére, és az érintett cég többféle tartalmat is társított és kommunikált piacvezetői státuszáról. Azonban a piacvezető kifejezés sokféle tartalmat jelenthet az adott piacon, és még az eltérő tartalmak megjelölése vagy mérése sem egységes vagy minden kétséget kizáróan egyértelmű a szakma, és még kevésbé a fogyasztók számára.

A GVH úgy ítélte meg, hogy a kft. igazolatlan, ezáltal valótlan állításokat közölt a korábbi www.aprod.hu, illetve a www.olx.hu oldalak piacelsőségéről – szögezte le a hivatal.

Súlyosító körülményként értékelte a GVH, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat időben elhúzódott és jelentős számú fogyasztót ért el, enyhítő körülményként pedig figyelembe vette a kft. együttműködési szándékát – közölték.

Arra is felhívták a figyelmet, hogy a GVH az egyes állítások igazolására olyan bizonyítékokat vár a vállalkozásoktól, amelyek alátámasztják állításaik valóságtartalmát, a változó piaci viszonyokra is tekintettel, különösen egy márkanévváltás vagy egy intenzív marketingverseny esetén, és a vállalkozásoknak már reklámjaik közzététele előtt rendelkezniük kell e bizonyítékokkal, hosszabb kampány esetén pedig külön figyelniük kell az eredmények esetleges változásának lehetőségére is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.