Schmuck Erzsébet, az ellenzéki párt frakcióvezető-helyettese csütörtöki sajtótájékoztatóján elmondta: nemrég derült ki, hogy a gyár dízelbotrányban érintett 11 millió autója közül 2 millió készült Győrben. A képviselő rámutatott arra, hogy még nem ismert, mindez elbocsátásokkal jár-e a magyarországi üzemben, de a kormány nemhogy számon kérné az Audit, még támogatja is a következő, 32 milliárd forintos fejlesztését.
Mint mondta, az Audi, amelynek beszállítói között a hazai kis- és közepes vállalkozások (kkv) aránya nem éri el a 10 százalékot, munkahelyenként csaknem 16 millió forintnyi állami forráshoz jut, míg a kkv-t átlagosan 1,8 millió forinttal támogatja az állam a foglalkoztatás bővítésekor.
Az autógyárak ugyanakkor nemcsak közvetlen támogatást kapnak, hanem jelentős adókedvezményt is, hasznuk jelentős részét pedig kiviszik az országból – sérelmezte Schmuck Erzsébet, aki szerint olyan gazdaságpolitikára lenne szükség, amely hasznos a hazai vállalatoknak, és amely válságálló munkahelyeket teremt. Ezek közé sorolta a megújuló energia iparát vagy a lakossági energiahatékonysági felújításokat.
Mint ismert, Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter október 19-én, a szerződés aláírásán jelentette be, hogy a kormány 6 milliárd forinttal támogatja az Audi győri motorgyárának újabb 32 milliárd forintos fejlesztését. Arról is beszámoltunk, hogy az ingolstadti ügyészség előzetes eljárást indított a Volkswagen-csoporthoz tartozó Audi ellen a károsanyag-kibocsátási ügy miatt. A Funke-médiacsoporthoz tartozó újságokban közölt nyilatkozatában Wolfram Herrle ingolstadti főügyész elmondta: vizsgálják a rendelkezésükre álló tényeket, hogy eldöntsék, indítanak-e hivatalos vizsgálatot az autógyár ellen. Az Audi székhelye a dél-németországi Ingolstadtban található. A károsanyag-kibocsátási botrányban 2,1 millió Audi érintett, köztük az A1, az A3, az A4, az A5, a TT, a Q3 és a Q5 modell.