Kínos az Audi újabb támogatása

„A kormány nemhogy számon kérné az Audit, még támogatja is.”

MTI
2015. 10. 29. 10:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Schmuck Erzsébet, az ellenzéki párt frakcióvezető-helyettese csütörtöki sajtótájékoztatóján elmondta: nemrég derült ki, hogy a gyár dízelbotrányban érintett 11 millió autója közül 2 millió készült Győrben. A képviselő rámutatott arra, hogy még nem ismert, mindez elbocsátásokkal jár-e a magyarországi üzemben, de a kormány nemhogy számon kérné az Audit, még támogatja is a következő, 32 milliárd forintos fejlesztését.

Mint mondta, az Audi, amelynek beszállítói között a hazai kis- és közepes vállalkozások (kkv) aránya nem éri el a 10 százalékot, munkahelyenként csaknem 16 millió forintnyi állami forráshoz jut, míg a kkv-t átlagosan 1,8 millió forinttal támogatja az állam a foglalkoztatás bővítésekor.

Az autógyárak ugyanakkor nemcsak közvetlen támogatást kapnak, hanem jelentős adókedvezményt is, hasznuk jelentős részét pedig kiviszik az országból – sérelmezte Schmuck Erzsébet, aki szerint olyan gazdaságpolitikára lenne szükség, amely hasznos a hazai vállalatoknak, és amely válságálló munkahelyeket teremt. Ezek közé sorolta a megújuló energia iparát vagy a lakossági energiahatékonysági felújításokat.

Mint ismert, Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter október 19-én, a szerződés aláírásán jelentette be, hogy a kormány 6 milliárd forinttal támogatja az Audi győri motorgyárának újabb 32 milliárd forintos fejlesztését. Arról is beszámoltunk, hogy az ingolstadti ügyészség előzetes eljárást indított a Volkswagen-csoporthoz tartozó Audi ellen a károsanyag-kibocsátási ügy miatt. A Funke-médiacsoporthoz tartozó újságokban közölt nyilatkozatában Wolfram Herrle ingolstadti főügyész elmondta: vizsgálják a rendelkezésükre álló tényeket, hogy eldöntsék, indítanak-e hivatalos vizsgálatot az autógyár ellen. Az Audi székhelye a dél-németországi Ingolstadtban található. A károsanyag-kibocsátási botrányban 2,1 millió Audi érintett, köztük az A1, az A3, az A4, az A5, a TT, a Q3 és a Q5 modell.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.