Több mint 3,5 milliárdból újjászületett a Csepeli szabadkikötő

A közlekedési infrastruktúra megújításával 40 hektár, eddig nehezen megközelíthető terület válik elérhetővé.

MTI
2015. 10. 14. 17:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sztilkovics Szávó, a Mahart Szabadkikötő Zrt. vezérigazgatója kifejtette: a közlekedési infrastruktúra megújításával, bővítésével egyebek mellett 40 hektár, eddig nehezen megközelíthető terület válik elérhetővé. A felújított vasúti hálózat jelentősen csökkenti a Corvin-csomópont igénybevételét, és egyúttal a főváros huszonegyedik kerületének áruforgalmi terhelését is.

A modernizált vasúti, közúti és vízi szállítási utakra támaszkodó új raktárakat a fenntarthatósági szempontok figyelembevételével tervezték meg, üzemeltetésükhöz megújuló energiát is használnak – ismertette az igazgató.

Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkára megjegyezte, hogy a 2014 és 2020 közötti uniós költségvetési ciklusban is lesz lehetőség kikötőfejlesztésre az operatív programok módosításának köszönhetően.

A Mahart Szabadkikötő Zrt. és a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai (BSZL) Zrt. kikötőfejlesztési programja a Közlekedés operatív program (Közop) keretében, mintegy 2 milliárd forintos uniós támogatásból valósult meg.

A sajtóközlemény szerint a több mint 150 hektár területen működő BSZL az utóbbi években több mint 15 milliárd forint értékű fejlesztést hajtott végre, amelynek eredményeként több mint 80 ezer négyzetméteres raktárterület áll rendelkezésre, ennek kihasználtsága százszázalékos. A kikötőben közúti-vízi kombinált (ro-ró) szállítást lehetővé tevő terminál működik, egyidejűleg húsz hajóálláson lehet kikötni.

A BSZL idén 2,2 milliárd forintos értékesítési árbevétellel számol, ami a tavalyi évhez képest 15 százalékos növekedés. A beruházások, a kikötő szolgáltatásbővítése már rövid távon intenzívebb áruforgalmat eredményez, így a tervek szerint 2020-ig legalább négyszáz új munkahely jön majd létre a kikötőben.

A projektzáró ünnepségen átadták az Ekol Logistics Kft. új, 1 milliárd forintból megépült, 4000 négyzetméter alapterületű raktárcsarnokát. A török tulajdonban álló fuvarozó-szállítmányozó társaság hosszú távú megállapodást kötött a BSZL-lel, amelyben vállalta, hogy a jelenleg 5000 négyzetméteres bérelt területét egy éven belül megduplázza.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.