Több mint hatmillió autót hív vissza a Toyota

A vezetőülés melletti elektromos ablakemelő paneljét ellenőrzik.

MTI
2015. 10. 21. 13:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A japán autóipari vállalat közlése szerint a gyártás során előfordulhatott, hogy nem megfelelő minőségű kenőanyagot alkalmaztak, aminek következményeként rövidzárlat keletkezhet. Ez az ablakemelő szerkezet túlmelegedéséhez és füstöléshez, akár tűzhöz is vezethet.

A visszahívás a 2005 decembere és 2010 decembere között gyártott Yaris, Corolla, Camry, RAV4, Highlander, Tundra, Sequoia és Scion xB modelleket érinti.

Észak-Amerikában nagyjából 2,7 millió, Európában 1,2 millió, Japánban 600 ezer, a világ más pontjain pedig további 2 millió autót rendelnek vissza a szakszervizekbe ellenőrzés céljából. A vizsgálat egy órát vesz igénybe, és hibás működés esetén kicserélik az alkatrészt.

A Toyota közlése szerint a hiba nem okozott közlekedési balesetet, de az Egyesült Államokban egy autósnak megégett a karja, további tizenegy esetben pedig károk keletkeztek a járműben.

Az utóbbi hónapokban a Toyotának már majdnem tízmillió autót kellett visszahívnia a Takata japán autóipari beszállító által gyártott légzsákok lehetséges hibája miatt.

A Takata gyártja a világon használt légzsákok 22 százalékát. Összesen tizenegy autógyár – a BMW, a Fiat, a Chrysler, a General Motors, a Ford, a Mazda, a Mitsubishi, a Nissan, a Subaru, a Toyota és főleg a Honda – használja a Takata légzsákjait.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.