Tovább csökkent a táblagépek népszerűsége

Az ASUS szenvedte el a legjelentősebb visszaesést.

MTI
2015. 10. 29. 22:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 12,6 százalékkal, 48,7 millióra csökkentek a világpiaci táblagép-értékesítések. Az idei harmadik negyedév volt sorban a negyedik egymást követő negyedév, amikor a világpiacon csökkentek éves összevetésben a táblagép-értékesítések.

Az IDC 2014 végén 581,9 millióra becsülte a globális táblagépállományt, ami a 2013. végi mennyiséghez képest 36 százalékos növekedésnek felelt meg. Az állomány növekedésének üteme azonban egyre lassul, miután már százmillió feletti állománnyal telítődtek a fejlettebb piacok, az észak-amerikai, az európai és az ázsiai csendes-óceáni.

Ryan Reith, az IDC táblagép világpiaci programigazgatója a negyedéves felmérésben kiemelte, hogy a felhasználók jellemzően viszonylag hosszú ideig, négy évig használnak egy-egy táblagépet. A táblagép valós piaci szükségletet elégít ki – mutatott rá, megjegyezve azonban, hogy az okostelefonok terjedésével és méretük növekedésével egyre csökken a kereslet a kisebb méretű táblagépek iránt. Kiemelte, hogy az eladások négy egymást követő negyedévi csökkenése a keresleti szerkezet átalakulására utal.

Növekszik viszont a kereslet a leválasztható billentyűzettel rendelkező, táblagépként és notebookként is használható készülékek iránt – állapítja meg jelentésében az IDC, jelezve, hogy a notebook/táblagép-hibridek jelenleg egy számjegyű százalékos piaci részesedése az elkövetkező 18 hónapban erőteljesen növekedhet.

Az idei harmadik negyedévben változatlanul az Apple értékesítette a legtöbb táblagépet, 9,9 milliót, annak ellenére is, hogy ez 19,7 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Az Apple piaci részesedése ezzel párhuzamosan 20,3 százalékra csökkent 22,1 százalékról.

A rangsorban második Samsung 16,2 százalékos piaci részesedést vívott ki a harmadik negyedévben 8,0 millió táblagép eladásával. Egy évvel korábban 9,7 millió készüléket értékesített és 17,4 százalék volt a piaci részesedése.

A Lenovo 3,1 millió, az egy évvel korábbinál 0,9 százalékkal több táblagépet értékesített a harmadik negyedévben, ami 6,3 százalékos részesedést biztosított számára 5,5 százalék után.

A legnagyobb csökkenést, 43,4 százalékosat az ASUS szenvedte el eladásaiban: 3,4 millió után 1,9 millió táblagépet adott el, piaci részesedése pedig 6,1 százalékról 1,9 százalékra csökkent.

A Huawei 147,9 százalékkal, 0,7 millióról 1,8 millióra növelte eladásait, piaci részesedése pedig 3,7 százalékra bővült 1,3 százalékról.

Az összes többi gyártó együttes eladásai csökkentek a harmadik negyedévben, de a piaci átlagnál kisebb mértékben, így a „nagyok” kárára növelni tudták piaci részesedésüket. Együtt 23,9 millió táblagépet értékesítettek, 9,6 százalékkal kevesebbet a 2014 harmadik negyedévi 26,4 millió után. Piaci részesedésük pedig 49,1 százalékra emelkedett 47,5 százalékról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.