A bizottság republikánus elnöke, Orrin Hatch és a testület rangidős demokrata szenátora, Ron Wyden a Volkswagen-csoport vezetőihez intézett, szerdán közzétett levelében azt kérte, hogy a cég október 30-ig adjon tájékoztatást a „tiszta égésű” dízel VW-autókkal kapcsolatos adókedvezmény-jogosultságról.
Ahhoz, hogy a vásárlók adókedvezményben részesüljenek az Egyesült Államokban, a gyártóknak igazolniuk kell, hogy a járművek megfelelnek bizonyos üzemanyag-gazdaságossági követelményeknek és a kibocsátási szabványoknak.
A spanyol kormány autónként 1000 eurós (313 ezer forint) összeget követel a VW-csoporttól, amellyel az alacsony károsanyag-kibocsátású járművek vásárlását támogatta. A VW-csoport vitatja, hogy fizetnie kellene a hamisítási botrány miatt a spanyol kormánynak – közölte a spanyol ipari miniszter múlt pénteken. A 2012 óta létező PIVE program lényege, hogy aki használt autóját környezetbarát gépkocsira cseréli, az 2000 eurós (626 ezer forint) kedvezményt kap, amelyet a kormány és a bekapcsolódó cégek fele-fele arányban vállalnak.
A két szenátor levelét Matthias Müllerhez a VW vezérigazgatójához és Michael Hornhoz, a Volkswagen USA elnök-vezérigazgatójához intézte.
A képviselőház energiaügyi és kereskedelmi bizottsága csütörtökön tart meghallgatást az ügyben, amelyre beidézték Hornt és több szövetségi környezetvédelmi tisztségviselőt.
Hatch és Wyden levelében rámutatott: a VW 2008-ban igazolta az amerikai adóhatóságnak (IRS), hogy a 2009-es Volkswagen Jetta TDI Sedan és a SportWagen típusú autók vásárlói darabonként 1300 dollárnyi adókedvezményre jogosultak. Más modellekről a cég később állított ki igazolást.
A szenátorok szerint a VW 2010. július 1-jéig legkevesebb 60 ezer darabot adott el környezetbarátnak mondott járművekből, aminek következtében, az igénylők számától függően, az adókedvezmény mértéke jóval meghaladhatta az 50 millió dollárt.