Ennyivel drágulnak a kötelező biztosítási tarifák

14 biztosító közül 13 hirdetett új tarifát az év végi kampányidőszakra.

MTI
2015. 11. 02. 8:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vasárnap éjféli határidőig a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításban (kgfb) érintett 14 biztosító közül 13 hirdetett új tarifát az év végi kampányidőszakra – közölte a Netrisk.hu hétfőn az MTI-vel. Az előzetes számításaik szerint az új kötések átlagdíja a 15 ezer forintos szintet is átlépheti. Noha az idén már az autósoknak csak mintegy 40 százaléka érintett az év végi kampányban, a váltók száma újra megközelítheti a tavalyi szintet, mivel várhatóan a csődbe ment Astránál maradó 30-40 ezer autós többsége is ebben az időszakban keres majd másik biztosítót kötelezőjéhez – közölték.

Újdonság, hogy egy, a tavaly az élmezőnyben végző biztosító nem is hirdetett külön tarifát a kampányra, és bár a kedvezmények struktúrája érdemben nem változott, idén az is előfordul, hogy a január elsejei évfordulóhoz nem kedvezmény, hanem pótdíj kapcsolódik.

A kampányban biztosítást váltó autósok célja a Netrisk szerint az idén a díjemelés mértékének mérséklése lehet, ezt elsősorban a kármentes vezetéssel, illetve egyidejű casco vagy lakásbiztosítás megkötésével lehet elérni, de kedvezményt adnak a biztosítók az éves díj egyösszegű befizetése, a bankszámláról történő utalás, illetve az elektronikus kommunikáció vállalására is. A kedvezmények együttes alkalmazásával 40-50 százalékos díjkedvezményt is el lehet érni – tették hozzá.

A mostani emelés illeszkedik a két-három éve tartó díjemelési tendenciába, vagyis kis mértékű és folyamatos – közölte a Biztositas.hu alkuszi portál. Számításaik szerint a tavalyelőtti 11 500, majd a tavaly novemberi 12 500 forintos átlagdíjak után az idén már 14 000 forint (+ adó) fölötti átlagdíjakra számíthatnak az autósok.

Ez persze még mindig nem éri el az évközi szerződések 23 000 forint (+ adó) átlagdíjait, azonban tudni kell, hogy míg novemberben sok a B10-es bónuszban lévő, alacsonyabb díjat élvező szerződés, addig az év közben kötődő szerződések esetében, az új autó vásárlások miatti drágább, A00-s alap bónusz fokozata dominál – jegyezték meg.

Az autósonként várható 1500-2000 forintos éves emelést szerintük az „ingerküszöb” alá lőtték be a biztosítók, a korábbi kampányokban 3000 forint volt az a határ, amely a legtöbbeket már biztosítóváltásra sarkallt. A mostani díjemelésből tehát látszik, hogy a biztosítók nem szeretnék elveszíteni meglévő ügyfeleiket, azonban alapot próbálnak teremteni a növekvő káraik kifizetésére – állapítja meg a Biztositas.hu.

A mintegy 4,2 milliós magyar járműállományból már csak azok kötelező biztosítása jár le az év végével, amelyekre azt 2010 előtt kötötték. Az azóta vásárolt járműveknél a vásárlástól számítva egy évig tart a biztosítás hatálya, akkortól lehet másik biztosítót választani. A biztosítók év közben is módosíthatják a kgfb díjaikat, annyi a kikötés, hogy azokat 60 nappal korábban kell meghirdetni. Így azoknak a társaságoknak, amelyek a jövő év január elsejétől új díjjal akarnak szerződést kötni az ügyfelekkel, szintén meg kell hirdetniük a tarifákat november másodikán a saját internetes felületükön, valamint a felügyelet és a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) honlapján.

A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) díjai 10-15 százalékkal drágulhatnak a ma kezdődő kampányban, de még így is jóval elmaradnak a régió átlagától – mondta Gilyén Ágnes, a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) kommunikációs főosztályvezetője az M1 aktuális műsorában hétfő reggel. Romániában kétszer, Németországban négyszer annyit kell kifizetniük az autósoknak a kgfb-re, mint Magyarországon – tette hozzá.

A várható drágulás okai között említette, hogy 2015 első fél évének végén az átlagdíj Magyarországon évi 21 900 forint volt, miközben a biztosítók átlagosan egy kárra 490 ezer forintot fizettek ki. A kgfb átlagos díja 2009-ben még 34 800 forint volt – tette hozzá. A főosztályvezető elmondta azt is, hogy a becslések szerint a kgfb-t nem fizetők számát a szakértők mintegy 100 ezerre becsülik.

A mostani kampányban a kgfb-vel rendelkezők mintegy 44 százaléka érintett, akik még 2010 előtt vásárolták gépjárművüket, az ő biztosításuk az év végén jár le. Az azóta vásárolt járműveknél a vásárlástól számítva egy évig tart a biztosítás hatálya, akkortól lehet másik biztosítót választani.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.