Leminősítette a Volkswagent a Moody’s

Egyre nagyobb kockázatok terhelik a VW hírnevét és pénzügyi eredményeit.

MTI
2015. 11. 04. 23:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nemzetközi hitelminősítő szerda este Londonban bejelentette, hogy a járműipari csoport hosszú futamú kötelezettségeinek besorolását az eddigi „A2/(P)A2”-ről egy fokozattal „A3/(P)A3”-ra, a rövid lejáratú adósságpapírok osztályzatát „Prime-1/(P)Prime-1”-ről szintén egy fokozattal „Prime-2/(P)Prime-2”-re rontotta.

A Moody’s az összes új osztályzaton további leminősítés lehetőségére utaló negatív kilátást hagyott érvényben.

Az „A3” hosszú távú besorolási kategória az elsőrendű „A” osztályzati sáv alsó széle a Moody’s minősítési módszertanában. Ha a cég innen tovább rontja a VW besorolásait, a német autógyár ennél a hitelminősítőnél átkerülne a gyengébb befektetési ajánlású „Baa” sávba.

A másik két nagy hitelminősítő, a Standard & Poor’s és a Fitch Ratings ennél egy fokozattal jobb besorolással, bár szintén negatív kilátással tartja nyilván a Volkswagent.

A szerdai leminősítés indoklásában a Moody’s kiemelte: egyre nagyobb kockázatok terhelik a Volkswagen hírnevét és pénzügyi eredményeit, különösen annak nyomán, hogy most már a VW-járművek széndioxid-kibocsátási értékeivel és üzemanyag-fogyasztásával kapcsolatban is kétségek merültek fel. Emellett a botrányt eredetileg kirobbantó amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) újabb vádjai szerint a teszteredmény-hamisító szoftvert a VW-csoport egyes Audi, Porsche és Touareg modelljeibe is telepítették.

A Moody’s szerint ezek az új vádak további kihívásokat jelentenek a Volkswagen pénzügyi rugalmasságával és versenyképességi helyzetével szemben, és erősítik a hitelminősítő által a VW belső ellenőrzési rendszerének és vállalatirányítási gyakorlatának problémáival kapcsolatban táplált aggályokat. Mindez tovább gyengíti a VW besorolási profilját – hangsúlyozza a Moody’s.

A hitelminősítő kiemeli, hogy az EPA újabb vádjai ezúttal olyan felső kategóriájú modelleket érintenek, mint a 2014-es Volkswagen Touareg, a 2015-ös Porsche Cayenne, valamint a 2016-os Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L és Q5.

A Moody’s szerint ez azt jelenti, hogy az amerikai környezetvédelmi hatóság vizsgálatának célkeresztjébe kerültek a VW-csoport legújabb fejlesztésű dízelmotorjai, emellett a német járműipari konglomerátum prémiumkategóriás márkái is, vagyis az Audi és a Porsche, amelyek az összes modell közül a legnagyobb arányban járulnak hozzá a cég jövedelmezőségéhez.

Az EPA legújabb bejelentései is alátámasztják a Moody’s azon aggályát, hogy a VW-csoportnak elhúzódó vizsgálatokkal kell számolnia, és e vizsgálatoknak valószínűleg költséges végkimenetele lesz, nem csupán a várható bírságok, hanem az esetleges szigorúbb jövőbeni hatósági ellenőrzések és korlátozások miatt – áll a hitelminősítő elemzésében.

A Moody’s szerint ezek az új fejlemények további kockázatokat jelentenek a Volkswagen megítélésére, jövőbeni eladásaira és pénzügyi helyzetére, emellett súlyos belső ellenőrzési és vállalatvezetési problémákra is vallanak, és e problémák a kezdetben feltételezettnél kiterjedtebbnek is bizonyulhatnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.