Tagadja a legújabb vádakat a Volkswagen

A Volkswagen-csoport cáfolja, hogy luxusjárműveket is manipuláltak volna.

MTI
2015. 11. 03. 14:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Volkswagen kedden cáfolta az amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) újabb vádjait, miszerint a főként luxusmodelljeiben használt 3 literes dízelmotorjainak vezérlő szoftverébe olyan modult telepített volna, amely a tesztelési eljárás alatt módosítja az emissziós értékeket.

Az EPA hétfőn este adta hírül, hogy mérései szerint a Volkswagen-csoport a 2014 és 2016 között gyártott dízel luxusmodelljei esetében is kijátszotta a károsanyag-kibocsátási teszteket. Az EPA újabb vizsgálata a 3 literes hengerűrtartalmú járművekre, egyebek között a Porsche és az Audi modellekre terjedt ki. Közöttük van a 2014-es Volkswagen Touareg, a 2015-ös Porsche Cayenne, a 2016-os Audi A6 Quattro, az A7 Quattro, az A8, az A8L, és a Q5.

Az EPA állítása szerint az érintett motorok kibocsátás-szabályozási rendszere olyan AECD (Auxiliary Emission Control Devices) modult tartalmaz, amelyeket a konszern a modell engedélyeztetése során nem jelentett be, és amelynek szükségességét nem indokolta meg. Az EPA szerint a szoftver felismeri az amerikai hatóságok által alkalmazott szigorú tesztelési eljárást, és ennek ismeretében állítja be a kibocsátási értékeket.

„A Volkswagen AG hangsúlyozza, hogy a 3 literes motorok vezérlőrendszerében semmiféle, a kibocsátási értékeket meg nem engedett módon szabályozó szoftver nincsen telepítve” – fogalmaz a konszern kedden kiadott közleménye. A Volkswagen AG a közleményben egyúttal leszögezte, maximálisan kész együttműködni a hatósággal az engedélyeztetési eljárás során „nem kellő részletességgel” leírt szoftver utólagos felülvizsgálatában.

A Volkswagen az EPA vádjai nyomán szeptemberben ismerte el, hogy olyan szoftvert telepített 11 millió általa gyártott gépkocsiba, köztük a Jetta, a Passat, a Golf és a Bogár egyes modelljeibe, amelyek tesztelés közben a rendes vezetési üzemmódban a szokásosnál alacsonyabb nitrogén-oxid-kibocsátást állítottak be. Az 1,2, 1,6 és 2,0 literes dízelmotorokat érintő szeptemberi beismeréstől a mostani eset abban különbözik, hogy az EPA vádjai szerint a 3,0 dízelmotorok vezérlő rendszerét a Volkswagen egy be nem jelentett külön modullal látta el.

Az Audi szóvivője, Udo Rügheimer kedden az AFP hírügynökségnek cáfolta az EPA 3 literes dízelmotorok AECD vezérlő moduljára vonatkozó vádjait. „A szoftver nem azt ismeri fel, hogy a motor tesztelés alatt van-e vagy sem – mutatott rá -, hanem az útviszonyoknak és a motor terhelésének megfelelően állítja be a szükséges üzemi paramétereket.”

Az Audinak elképzelése sincs róla, hogy az EPA miként jutott a kifogásolt mérési eredményekre, de kész a szoftver működését a legapróbb részletekbe menő módon egyeztetni a hatósággal – mondta el a szóvivő. Megjegyezte, hogy az emissziós botrány szeptemberi kirobbanása óta még „nem volt lehetőség” az AECD vezérlő szoftver felülvizsgálatára.

Az Egyesült Államokban nem tilos AECD-rendszereket használni a dízelmotorok emissziós értékeinek a szabályozására, minden egyes modellt be kell azonban jelenteni az EPA-nál. A Volkswagen állítólag ezt a rendelkezést sértette meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.