Új repülővel jelentkezik a Mitsubishi

Húsz százalékkal kevesebb üzemanyagot használ azonos körülmények között, mint hasonló méretű vetélytársai.

MTI
2015. 11. 11. 6:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Mitsubishi Regional Jet (MRJ) számos korábbi fennakadás és halasztás után szállhatott fel a szigetország középső részén fekvő Nagoja repteréről, és egy órát repült, mielőtt visszatért oda.

Eredetileg májusra tervezték a 35 méter hosszú, 70-90 utas szállítására alkalmas, 3800 kilométeres hatósugarú típus első repülését, de ezt először októberre, majd végül novemberre halasztották a felmerült műszaki problémák miatt.

A gyártó szerint a repülő 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot használ azonos körülmények között, mint hasonló méretű vetélytársai. A gépet gyártó Mitsubishi Aircraft a brazil Embraer SA és a kanadai Bombardier vállalatok által dominált regionális gépek piacára akar betörni első utasszállító repülőjével. Eddig 407 rendelés érkezett a 47 milliós dolláros (13,7 milliárd forint) áron értékesített típusra japán és külföldi légitársaságok részéről, az első MRJ-t a tervek szerint 2017 áprilisa és júniusa között szállítják majd le az All Nippon Airwaysnek. A tervek összesen 2000 repülő legyártásáról szólnak.

A MRJ az első japán utasszállító gép a légcsavaros YS-11-es 1965-ös fogalomba állása óta, amelyből mindössze 182 darabot gyártottak. Ugyanakkor bár gyártóként nem, beszállítóként azóta is a repülőgépipar fontos szereplői a japán cégek, az amerikai Boeing legújabb típusa, a 787-es alkatrészeinek például 35 százaléka Japánból származik, így például a gép szárnya is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.