Új repülővel jelentkezik a Mitsubishi

Húsz százalékkal kevesebb üzemanyagot használ azonos körülmények között, mint hasonló méretű vetélytársai.

MTI
2015. 11. 11. 6:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Mitsubishi Regional Jet (MRJ) számos korábbi fennakadás és halasztás után szállhatott fel a szigetország középső részén fekvő Nagoja repteréről, és egy órát repült, mielőtt visszatért oda.

Eredetileg májusra tervezték a 35 méter hosszú, 70-90 utas szállítására alkalmas, 3800 kilométeres hatósugarú típus első repülését, de ezt először októberre, majd végül novemberre halasztották a felmerült műszaki problémák miatt.

A gyártó szerint a repülő 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot használ azonos körülmények között, mint hasonló méretű vetélytársai. A gépet gyártó Mitsubishi Aircraft a brazil Embraer SA és a kanadai Bombardier vállalatok által dominált regionális gépek piacára akar betörni első utasszállító repülőjével. Eddig 407 rendelés érkezett a 47 milliós dolláros (13,7 milliárd forint) áron értékesített típusra japán és külföldi légitársaságok részéről, az első MRJ-t a tervek szerint 2017 áprilisa és júniusa között szállítják majd le az All Nippon Airwaysnek. A tervek összesen 2000 repülő legyártásáról szólnak.

A MRJ az első japán utasszállító gép a légcsavaros YS-11-es 1965-ös fogalomba állása óta, amelyből mindössze 182 darabot gyártottak. Ugyanakkor bár gyártóként nem, beszállítóként azóta is a repülőgépipar fontos szereplői a japán cégek, az amerikai Boeing legújabb típusa, a 787-es alkatrészeinek például 35 százaléka Japánból származik, így például a gép szárnya is.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.