Gerendai eladta a Szigetet

A Sziget új többségi tulajdonosa formailag egy luxemburgi cég, a LuxCo Ltd. lesz majd.

Wiedemann Tamás
2017. 01. 13. 11:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar tulajdonosok eladták többségi tulajdonrészüket a Szigetből egy brit-amerikai befektetőcégnek – tudta meg a Forbes.hu. A Sziget Kft. 70 százalékát vette meg a brit Edition Capital, amelynek eddig is voltak befektetései a média-, illetve szórakoztatóiparban. A mostani tranzakcióban szintén érdekelt az Edition Capitalen keresztül az amerikai Providence Equity Partners globális befektetési alap, mely ugyancsak a média- és telekommunikációs szektorra specializálódott – részesedése van például a Warner kiadóban, a ProSiebenSat.1-ban és az Ironmanben is.

A megegyezést ma délelőtt írták alá. A Sziget új többségi tulajdonosa formailag egy luxemburgi cég, a LuxCo Ltd. A portfólióba tartozik a Sziget mellett a Balaton Sound, a Telekom Volt Fesztivál, a Gourmet Fesztivál és a Gyerek Sziget.

A felek az ügyletet úgy tekintik, hogy az angol és amerikai partnerek befektetőként jelennek meg a Sziget mögötti Sziget Kulturális Menedzseriroda Kft.-ben. A harminc százalékot megtartják az eddigi tulajdonosok az eddigi arányoknak megfelelően, vagyis Gerendai mellett Fülöp Zoltán, Lobenwein Norbert és Takács Gábor továbbra is tulajdonos marad. Gerendai a tranzakció előtt visszavásárolta részét a Videoton társvezérigazgatójától, Lakatos Pétertől – aki egy korábbi kölcsön miatt fedezetként szerzett tulajdonjogot a Szigetben.

A Sziget négy magyar tulajdonosa továbbra is a menedzsment tagja marad, sőt kezükben marad az irányítás is. A portál úgy tudja, hogy utóbbi a Sziget részéről fontos feltétele volt az üzletnek. A befektetők célja egy globális fesztiválportfólió kialakítása. A Sziget pedig igencsak figyelemreméltó első szerzemény lesz – nem túlzás, a tranzakció hatással lehet az egész európai piacra is.

Ahogy a Forbes júniusi címlap-összeállításában a Sziget alapítója, Gerendai Károly fogalmazott, a Sziget a legnagyobb független szereplő a nemzetközi fesztiválpiacon. A magyar menedzsmentnek szerepe lesz a nemzetközi portfólió felépítésében és sikerre vitelében is. Ami eddig pénz híján nem sikerült – a nemzetközi terjeszkedés és új, külföldi piacok meghódítása –, arra most bőven lesz lehetősége a hazai piacon tulajdonképpen mindent elért Szigetnek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.