Kevés jelzáloghitelessel tudtak megegyezni a bankok

Október végéig 66 ezer ügyféllel vették fel a kapcsolatot.

MTI
2017. 01. 09. 9:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Binder István hozzátette: a végleges számok várhatóan idén februárban vagy márciusban derülnek majd ki. Felidézte, hogy a jegybank tavaly márciusban ajánlást adott ki a késedelmes lakossági jelzáloghitelesek fizetőképességének helyreállítására.

Binder István kiemelte: ha az ügyfél együttműködik, akkor a pénzintézetnek és az érintett adósnak 3 hónapja van egy írásos egyezség megkötésére.

Az egyeztetési folyamat kezdetén a bank felméri az ügyfél helyzetét: megnézi az ingatlan jellemzőit, az adós jövedelmi helyzetét azért, hogy egy pontos képet tudjon kialakítani az ügyfélről. Ezt követően a bank legalább két fenntartható megoldási ajánlatot ad az ügyfélnek, amelyek közül az adós választhat.

Binder István közölte: a 2700 megegyezés esetében megoldásként szerepelt például a futamidő-hosszabbítás, átmeneti fizetési moratórium, a Nemzeti Eszközkezelő, illetve a magáncsőd intézménye.

Kérdésre válaszolva kifejtette: ha a bankok teljesítik az MNB ajánlását, de az ügyfél nem reagál a bank megkeresésére, akkor a pénzintézetek jellemzően követeléskezelőnek továbbítják a tartozást, ami után egy újabb hosszabb egyeztetés indul már a követeléskezelő és az ügyfél között.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.