Lassú lesz, de 120 milliárdot költenek rá

Kilométerenként 2,3 milliárdért zakatol az esztergomi vasút.

MNO
2017. 01. 12. 8:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

120 milliárd forintba kerülhet az esztergomi vasútvonal teljes felújítása. A kiegészítő beruházásokra 50 milliárd forintot költenek még el 2018-ig, miután három évig 53 milliárdból már átépítették – írta meg a Figyelő.

Egy évtizednél is tovább tart a főváros és Esztergom közti vasútvonal felújítása, ennyi idő alatt már egy nagysebességű vasutat is meg lehetett volna építeni. De nemcsak az idő lett volna elég, hanem a költségek is: a vicinális ugyanis kilométerenként 2,3 milliárd forintra jön ki. Ez eléri az eddigi legdrágább hazai vasútfejlesztés, a Szajol–Püspökladány vonal költségeit – derül ki a cikkből.

A lap szerint azért is kétséges az óriási összegű beruházás értelme, mert ha az utasok számára leosztjuk a beruházás költségeit 30 évre, amit a beruházások időtartamaként számolni szoktak, akkor minden egyes utazás 1421 forintba kerül, nem számítva az üzemeltetési költségeket. Miközben a napi 8 ezer vasutazóra az állam elkölt 120 milliárdot, a napi közel félmillió utast szállító 3-as metró felújítására is ugyanennyit szánnak csak, ami nem fedezi egyelőre a 180 milliárdosra felkúszó költségeket.

Az egyik legproblémásabb magyar vasútfejlesztési projektről további részletek a Figyelő csütörtökön megjelenő számában olvashatók.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.