Őszre új országmárka készül

A turisztikai ügynökség nemzetközi kutatásokat is végez, hogy megtalálják a legmegfelelőbbet.

MTI
2017. 06. 06. 13:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több mint hárommilliárd euróval javította a turizmus a fizetési mérleget 2016-ban, a külföldi látogatások száma 6,6 százalékkal nőtt az előző évhez képest – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója Sopronban, az országos szakmai rendezvénysorozat első állomásán, kedden. Guller Zoltán kifejtette, paradigmaváltásra van szükség a turizmusban, amit több tényező is indokol: így például a biztonság, ami ma Magyarországon megvan, továbbá az internet, ami befolyásolja a fogyasztási igényeket, valamint a jövedelmezőség. Hozzátette, a megfogalmazott célok egyike, hogy az ágazat 2019 végére a bruttó hazai termékhez, a GDP-hez 16 százalékkal járuljon hozzá a tavalyi 10 százalékhoz képest.

Gajda Tibor turizmus-stratégia, turisztikai fejlesztésekért felelős vezérigazgató-helyettes elmondta, bár Sopron-Fertőd kiemelt turisztikai régió és „kiváló márka”, a szomszédos Ausztria komoly konkurencia. Nem szégyen tanulni az osztrákoktól – fogalmazott. Elmondta, a sikeres turisztikai fejlesztésnek négy előfeltétele van: egyrészt a források megléte, ami most adott, másrészt a szakszerű megvalósítás, valamint a meglévő turisztikai elemek összehangolása, illetve a szakszerű üzemeltetés.

Bánhegyi Zsófia, az MTÜ marketing-kommunikációjáért felelős vezérigazgató-helyettese kiemelte: új országmárka kialakításán dolgoznak, amelyhez nemzetközi, magyarországi kutatásokat is végeznek, ősszel pedig meghirdetik az új országmárkát.

Fodor Tamás, Sopron polgármestere hangsúlyozta, a Sopron-Fertőd kiemelt turisztikai térség mintegy 60 milliárd forint értékű turisztikai célú fejlesztés előtt áll, hasonló léptékű fejlődésre legutóbb a két világháború között volt példa. Elmondta, egyebek mellett megújul Soron belvárosa, erősítik az aktív és a gyógyturizmust, valamint felújítják a Fertő tavi vízitelepet.

A turisztikai ügynökség szakmai rendezvénysorozatának több mint 10 állomása lesz, a következő konferencia a Balatonnál lesz három hét múlva.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.