A szakemberek megőrzésére figyelmeztetnek a turizmusban

Magyar Nemzet
2020. 03. 26. 15:52
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hazai szállodák 95 százaléka átmeneti üzemszünetet rendelt el, mivel napról napra emelkedik a visszamondások és ezzel párhuzamosan csökken a foglalások száma. Az üzemszünet ideje alatt számos vállalkozás felújításokat hajt végre vagy éppen munkavállalói képzéseket tart, felkészülve az újraindulásra és az újbóli versenyre. A lakosság azzal tud segíteni, ha nem lemondja, hanem későbbre teszi belföldi foglalásait, illetve házhoz szállítást rendel az éttermekből – hívta fel a figyelmet a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ). Jelezték: a Nemzeti Adatszolgáltató Központon keresztül 1070 szálloda, 1700 panzió és 27 ezer magánszálláshely adatait látják online. Ezek azt mutatják, hogy március első hetében a szálláshelyek töltöttsége 70 százalékos volt, a következő héten 50 százalékos, március közepén pedig már csak 35 százalékos volt az átlagos töltöttségi szint.

A főváros érzékenyebben reagált a vírus terjedésére, mivel a külföldi utazók többségében Budapestet keresik fel, amelynek most megtört a sikeridőszaka. Az ügynökség jelezte a távirati irodának: az a céljuk, hogy jövő márciusra az ágazat ismét azt a szintet érje el, amelyet tavaly márciusban produkált – ehhez a nemzetközi tapasztalatok alapján legalább tíz hónap kell. Abban bíznak, hogy júliustól javulhat a helyzet, és a belföldi turizmus nyáron újraindulhat, de ez csak akkor sikerülhet, ha addig nem küldik el az ágazatban dolgozó munkavállalókat, ami azért is lenne probléma, mert a helyzet javulása után nem lenne kivel újjáépíteni a turizmust. A területen több mint 400 ezer ember dolgozik, akiket a turizmusban és Magyarországon kell tartani – húzta alá az MTÜ. Felidézik: a kormány fontos lépéseket tett a turisztikai ágazat megsegítéséért, elsők között hozta meg azokat a döntéseket, amelyek hozzájárulnak a megmaradáshoz. Az ügynökség folytatja a munkát, elindult például a Jót ettem! kampány, amellyel mindenkit arra biztatnak, hogy továbbra is fogyasszon az éttermek kínálatából. Ahogy csökken a koronavírus okozta megbetegedések száma, elindítják a marketingaktivitásokat, elsősorban belföldön, de néhány külpiacon is, ehhez húszmilliárd forint áll rendelkezésre.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.