A zöldebb Magyarországért: elektromos autóbuszokat kapott Pécs

2022-től kizárólag elektromos buszok helyezhetők üzembe a 25 ezernél több lakosú településeken.

Forrás: MTI2020. 07. 31. 14:45
null
Salgótarján, 2019. április 15. Salgótarján elsõ, a tömegközlekedésben forgalomba állított elektromos autóbusza 2019. április 15-én. A komáromi BYD Electric Bus and Truck Hungary Kft. által gyártott, teljes mértékben elektromos mûködésû autóbusz egy feltöltéssel akár 250 kilométert képes megtenni. MTI/Komka Péter Fotó: Komka Péter
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Átadták Pécs tíz új elektromos hajtású helyi járatú autóbuszát pénteken. Az önkormányzat a ténylegesen ősztől forgalomba álló alacsony padlós, légkondicionált, USB-töltőpontokkal felszerelt, 64 utast befogadó járműveket 1,7 milliárd forint uniós pályázati támogatásból vásárolta. A projektnek része volt egy a buszok töltésére, kiszolgálására alkalmas garázs építése is a helyi tömegközlekedésért felelős Tüke Busz Zrt. telephelyén.

Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára a Pécs főterén tartott átadási ceremónián hangsúlyozta: 2022-től kizárólag elektromos buszok helyezhetők üzembe a 25 ezernél több lakosú magyarországi településeken. Erre 36 milliárd forint jut a következő évtizedben, a fejlesztéssel elérhető, hogy a buszok fele környezetbarát, a városok pedig környezetbarátabbak legyenek.

A magyar emberek szívesen választják a környezetkímélő megoldásokat, legyen szó szigorúbb szabályokról, újabb fejlesztésekről, és támogatják az erre irányuló kormányzati lépéseket – mondta az államtitkár.

Felhívta a figyelmet ugyanakkor arra, hogy bár a kormány mindent megtesz a tisztább, zöldebb Magyarországért, figyelemmel kell lenni a nemzetgazdasági érdekekre.

A természet védelme fontos, de nem olcsó. – Meggyőződésünk, hogy a költségeket nem a magyar embereknek és a magyar családoknak kell viselniük – jelentette ki, hozzátéve, a szabályokat úgy kell megalkotni, hogy ne emelkedjen miattuk sem az élelmiszerek ára, sem pedig a rezsi költsége. Hangsúlyozta: ezt az álláspontot képviselik a hazai jogszabályok megalkotásakor és Brüsszelben is.

Szavai szerint a klímaváltozás okozta károkat elsősorban a klímarombolóknak kell megfizetniük, a magyar gazdaságot pedig fel kell készíteni a technológiai átállásra és arra, hogy e változás nyertesévé válhasson. – A jövő magyar, high-tech és zöld – mondta.

Péterffy Attila (Mindenki Pécsért Egyesület), Pécs polgármestere a buszok beszerzését komoly vívmánynak nevezte a modern, zöld Pécs kialakítása felé tett úton. Kiemelte: a járművek csendesek, nincs károsanyag-kibocsátásuk, hozzájárulnak ahhoz, hogy a város levegője tisztább legyen. A baranyai megyeszékhelyen 180 busz szolgálja a közösségi közlekedést, a 10 új jármű csökkenti a Tüke Busz Zrt. költségeit, egyúttal jelentős presztízsnövekedést jelent a városnak – ismertette.

Megjegyezte, ez talán még a legnotóriusabb autóhasználókat is meggyőzi, hogy álljanak át a közösségi közlekedésre.

Jelezte, hogy a városvezetés tervezi a közműcégek dízelüzemű járműveinek elektromosra cserélését. A polgármester szerint Pécs kiváló helyszíne lehet a zöldbuszprogramnak. Az önkormányzat szeretné, ha a városban is folyna elektromos hajtású csuklós autóbusz tartós tesztüzeme.

Páva Zsolt, Pécs korábbi Fidesz–KDNP-s polgármestere arra hívta fel a figyelmet, hogy Magyarország és azon belül Pécs is gyors technológiai változásnak lehet tanúja, amely a tömegközlekedést is elérte. Utalt arra, a korábbi kormánypárti városvezetés 2012/2013-ban kezdte meg a helyi autóbuszpark cseréjét, de már akkor szükségszerűnek tartották elektromos buszok beszerzését.

Hoppál Péter fideszes országgyűlési képviselő azt hangsúlyozta: a buszok átadása demonstrálja, hogy milyen sokat tesz a klímavédelemért Magyarország és Pécs. Emlékeztetett rá, hogy a buszkérdés 10 évvel ezelőtt még napi kérdés volt a városban, ahol akkoriban kigyulladt járművek és többezres járatkimaradás bosszantotta az utazóközönséget.

Bár a város nehéz anyagi helyzetben volt, egy buszcsereprogrammal olyan buszok kerültek ide, amelyek ki tudták szolgálni az ötvenezres utazóközönséget – mondta a politikus.

Krenner László, a BYD Europe B.V. kelet-közép-európai értékesítési vezetője arról szólt, hogy a beruházással jelenleg Pécsé a legnagyobb elektromosautóbusz-flotta Magyarországon. Kiemelte, hogy a BYD márkájú, 12 méter hosszú járművek Komáromban, magyar munkaerő bevonásával készültek és a jelenlegi legmagasabb technológiai színvonalat képviselik.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.