Már csak néhány nap van a kötelező befizetésére

Azon a járműtulajdonosoknak, akik január elsejével új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződést kötöttek, február 29-én éjfélig kell eljuttatniuk az esedékes díjrészletet régi vagy új biztosítójukhoz.

Horváth Éva
2020. 02. 21. 12:54
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Azon a járműtulajdonosoknak, akik január elsejével új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződést kötöttek, február 29-én éjfélig kell eljuttatniuk az esedékes díjrészletet régi vagy új biztosítójukhoz – hívja fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz). Ám mivel a jogszabály szerinti 60 napos díjfizetési haladék idén nem március 1-jén, hanem február 29-én jár le, az érintetteknek ezt az időpontot kell figyelembe venniük.

Ugyanakkor kérdésünkre Lambert Gábor kommunikációs vezető azt hangsúlyozta, hogy függetlenül a szökőévi adottságoktól, ezek a dátumok hétvégére esnek. Vagyis az érintetteknek külön figyelniük kell arra, hogy a díjrészletek befizetését nem intézhetik a hétköznapi ügymenet szerint. Különösen igaz ez a sárga csekkes befizetésekre, amelyek esetében még lassabban jut el a pénzösszeg a biztosítóhoz.

A hazai, segédmotoros kerékpárok nélkül számított és kötelező felelősségbiztosítással (kgfb) rendelkező gépjárműállomány mára jóval túllépte az ötmilliós darabszámot, túlnyomó részük magántulajdonban lévő személygépkocsi. Ezek közül már csak nagyjából minden ötödik autós kgfb-szerződésének az évfordulója az esztendő első napja. A személygépkocsik esetében még alacsonyabb az arány: megközelítőleg 726 ezer jármű szerződése fordult az év végén a Mabisz adatai szerint.

A tavalyi év végén a társaságok hatvannégyezer magánszemély által üzemben tartott személyautó szerződését törölték. Az év végén biztosítót váltók autóinak öregebb az életkora, valamint magasabb a bónuszfokozata, mint az éves átlag. Kgfb-díjuk ezért jóval alatta marad a teljes gépjárműállományénak.

A Mabisz arra is kitér, hogy ha egy jármű hosszabb ideig nincs használatban, még nem mentesülünk a törvény szerinti biztosítási kötelezettség alól. Tanácsuk szerint aki hosszabb ideig nem használja az autóját, annak mielőbb érdemes a közlekedési hatóságnál ideiglenesen kivonatni a járművet a forgalomból, ugyanis csak ez esetben nem kell biztosítás díjat fizetnie az adott időszakra.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.