Szükség esetén nyomtávot váltó, nemzetközi üzemeltetésre szánt gyorsvonat prototípusát mutatta be az állami gördülőállomány-gyártó, a CRRC Changchun Railway Vehicles. A 212 méter hosszú szerelvényt a vállalat CHR400-BF platformján fejlesztették, amely a Fuxing China Standard EMU (electric multiple unit, magyarul elektromos motorvonat) család része – tette közzé a RaiwayGazette.com. A vonatot Kína normál, 1435 milliméteres nyomtávú hálózata és a szomszédos Oroszországban és a FÁK-országokban használt széles, 1520 milliméteres nyomtávolság közötti átmenet leküzdésére készítették fel. A gyártók szerint ilyen eszköz közlekedhetne például a Peking és Moszkva között. A több áramnemű vontatási csomag lehetővé teszi a vonatnak, hogy különböző elektromos ellátási rendszerekben egyaránt működjön. A gyártó szerint a szerelvény üzemeltethető lesz mínusz ötven és plusz ötven Celsius-fok közötti hőmérsékleten, és úgy tervezték, hogy óránként akár négyszáz kilométeres sebességgel száguldhasson. A nyomtávváltó forgóvázak mellett a vállalat kifejlesztett egy megfelelő váltó típust, amelyet cég tesztpályájára telepítettek. A CRRC elnöke, Liu Hua-lung (Liu Hualong) 2017-ben jelentette be a négyszáz kilométeres csúcssebességű nyomtávváltó motorvonat kifejlesztésének szándékát, a kutatási programot az állam támogatta.
Kína nyomtávváltó szuperexpressze jelenleg ebben a műfajban a leggyorsabb jármű. Köztudott, hogy Spanyolország ugyancsak kiterjedt nyomtávváltó szerelvényparkot üzemeltet, tekintve, hogy a nagy sebességű vasutakat széles nyomtávra építették. Ezek a vonatok azonban legfeljebb óránként 250 kilométeres sebességgel haladhatnak, hogy biztosítsák az állítható forgóvázak stabilitását. Japánban is kísérletet tettek a normál és keskeny, vagyis az 1435 és 1067 milliméteres nyomtávú hálózatok határán átalakítható futóműves vonatszerelvény alkalmazására, azonban csak prototípusig jutottak, de azt nem követte sorozatgyártás.