Románia az Európai Unió Bíróságához fordul a mobilitási csomag miatt

Keleti szomszédunknál is kiverte a biztosítékot a fuvarozókra nézve hátrányos mobilitási csomag.

null
Kamionok a Mercedes-Benz Hungária Kft. parkolójában. MTI Fotó: Ujvári Sándor Fotó: Ujvári Sándor
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Románia megtámadja az Európai Unió Bíróságán a nemzetközi szállítást végző járművezetők munkakörülményeit is meghatározó európai mobilitási csomagot. Lucian Bode román közlekedési miniszter a bukaresti közszolgálati rádiónak elmondta,

a nyolc uniós tagállam fellebbezése ellenére elfogadott mobilitási csomag diszkriminatív, és elbátortalanítja a kelet-európai közúti szállítókat.

A tárcavezető szerint az új rendelkezések több milliárd eurós veszteséget okoznak majd Románia gazdaságának.

Kecskemét, 2014. december 11. Kamionok a Mercedes-Benz Hungária Kft. parkolójában, Kecskeméten 2014. december 11-én. A Mercedes-Benz Hungária és a Waberer’s International Zrt. sajtótájékoztatóján bejelentették, hogy a fuvarozó vállalat százhúsz kamiont szerez be a kft-től. MTI Fotó: Ujvári Sándor

– Közel hatmilliárd euró a nemzetközi áruszállítás éves bevétele. Húszezer cég, hatvanezer kamion, 165 ezer kisebb teherautó, 310 ezer sofőr – sorolta Bode az ágazat sarokszámait.

A román miniszter szerint megtörténhet, hogy a cégek autóstól, a sofőrökkel és azok családjával együtt nyugat-európai országokba telepednek át, így az adók is oda kerülnek.

Az új szabályok értelmében a sofőrök három- vagy négyhetente haza kell hogy menjenek, nem tölthetik a vezetőfülkében a kötelezően előírt heti rendes pihenőidőt, a munkáltató pedig köteles megfelelő szállást intézni a pihenéshez. A határátlépést rögzítik a járművek tachográfjai, így ellenőrizhető lesz, hogy egy ország területén belül ugyanazon járművel végzett két kabotázsművelet között betartották-e a kötelező négynapos várakozási időt. Ez azt biztosítja, hogy ne legyen mód a kabotázs szabályait alkalmazva rendszerszerűen fuvarozni egy adott országban. A gépjárműveknek legalább nyolchetente vissza kell térniük a cég központi telephelyére. Megszűnnek a járművezetők díjazásában tapasztalt jelentős eltérések.

A csomag ellenzői – így Magyarország is – úgy látják, az új szabályok egyebek mellett bürokratikus többletterhet rónak a közép- és kelet-európai fuvarozási vállalatokra, és veszélyeztetik az uniós versenyképességét.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.