Immár nem csak az interneten népszerűsítenék Olaszországban a béranyaságot. Milánóban nagyszabású rendezvényt terveztek a béranyaság propagálására, az ötlet azonban nemcsak az életvédő szervezetek és a jobboldali politikusok, de a feminista mozgalmak ingerküszöbét is meghaladta. Az Egy álom, melynek gyermek a neve elnevezésű eseményt május 21-22-ére tűzték ki, s ez lett volna az első olyan nyilvános rendezvény, melyen az anyaméh bérbe bocsátását népszerűsítették volna Olaszországban. A vásárt azonban nem tartják meg. Bár a szervezők közlése szerint az eseményt rajtuk kívül álló okok miatt halasztották jövőre, kétség nem fér hozzá, hogy a politikai és civil ellenállás magyarázza a program módosítását.
A tiltakozók arra hivatkoznak, hogy a rendezvény olyan üzletágat reklámoz, amely bűncselekménynek számít, és jogsértés elkövetésére bátorít azzal, hogy kapcsolatot teremt a kereslet és a kínálat között. Az olasz jogrend tiltja az anyaméh áruba bocsátását, jelenleg Olaszországban három hónaptól két évig terjedő börtönnel és hatszázezer eurós pénzbírsággal büntetik, aki másnak szánt magzatot hord ki.
Az esemény szervezői ugyanakkor nagy elánnal láttak hozzá korábban az előkészületekhez. Reklámfilmet is készítettek, a pár másodperces hirdetésben egy férfi pár napos csecsemőt tart a kezében, majd érkezik a felhívás: „Gyertek el minél többen, és vegyetek gyermeket!”
A milánói vásár nem előzmények nélküli, az elmúlt öt évben több európai nagyvárosban is tartottak olyan promóciós eseményt, amelyen 50-100 ezer euró közötti áron kínáltak újszülötteket megvásárlásra.
S hogy miképp? A vásárló katalógus alapján nevezheti meg, milyen babát szeretne, például milyen legyen a csöppség hajának vagy szemének a színe. A kihordást és a szülést pedig béranya vállalja magára. Belegondolni sem könnyű, mi lesz azoknak az újszülötteknek a sorsa, akik nem a kívánt jellemzőkkel rendelkeznek.
Párizs, Berlin, Köln és München után most az északolasz luxusvárosban, Milánóban került volna sor efféle gyermekbörzére. Az érdeklődők nemcsak a kínálatba pillanthattak volna bele, hanem rendkívüli árengedményeket is felkínáltak volna számukra, valamint hírlevél formájában kapcsolatot is tarthattak volna a szervezőkkel. Ezeken felül kétes eredetű, féltudományos dokumentációval is ellátták volna őket arról, milyen modern technikai vívmányok teszik lehetővé a gyermekek születését. Az olasz sajtó hónapokon keresztül „a borzalmak vására” elnevezéssel illette a kezdeményezést.