Batman a világot menti meg, Badman viszont jó, ha önmagát. Batman önzetlen, a közösségért dolgozó szuperhős, aki a biztonságos és nyugodt élet megtartásáért küzd. Badman viszont akaratán kívül is káoszt okoz, ha jót akar tenni, abból csak még nagyobb baj lesz. Badman olyan, mint a kamaszok sokszor. Ha segíteni akarnak, azzal mindenkinek megnövelik a teendőik sorát. Egyrészt ebből az alapállásból indul ki Philippe Lacheau legújabb vígjátéka, a Badman – A nagyon sötét lovag. A sötétség itt most nem a gonoszságra utal, hanem az értelmi képességre. Badman, akit a film rendezője alakít, amnéziában szenved egy autóbaleset miatt. Még a barátnőjét sem ismeri fel, akivel nemrég szakítottak. Érdekes megoldása a filmnek, hogy simán megmentik a szerelmi kapcsolatukat úgy, hogy újrakezdik. A fiú nem emlékszik a lányra, a lány meg újra beleszeret abba a fiúba, aki bár nem hős lovagként, hanem ügyetlen lúzerek szerencséjét kihasználva, de csak megmenti a lányt. Valljuk be, hogy szeretni való figura ez a Badman, a néző jobban azonosul azzal a hőssel, aki olyan, mint mindannyiunk. Badman hiába okoz felfordulást, megbocsátjuk neki, mert jót akar, csak ebben az elátkozott világban nagyon nehéz bárkinek is jót tennie.
Fontos a film üzenete, amely egyrészt arról szól, hogy majdnem minden párkapcsolat megjavítható, ha akarja az ember. Csak külső nézőpontból kell tekinteni egymásra, mert így jobban kijavíthatók a hibák. Ebben a filmben az amnézia révén mind a fiúnak, mind a lánynak megadatott a külső nézőpont. Ajándékba kapták.