A 90-es éveket joggal nevezhetjük a bűnügyi drámák virágkorának – köszönhetően többek közt annak, hogy a thriller összeházasodott az akcióval –, és Hollywood évről-évre ontotta magából a modern kori klasszikusokat (A bárányok hallgatnak, A szökevény, Hetedik). A számítógépes effektek elterjedésével azonban a műfaj háttérbe szorult, és a mozikban ma már csak elvétve találkozunk vegytiszta thrillerekkel (Fogságban, Holtodiglan, Wind River - Gyilkos nyomon), a zsáner kiemelkedő darabjait ma már a kis képernyőn kell keresni. Ez azonban ismerve a mai trendeket, inkább áldás, semmint száműzetés, mivel a minisorozatos formátum megnyitotta a lehetőségeket a még szövevényesebb történetszövés és a még mélyebb karakterábrázolás előtt.

A Netflix megcsinálta a saját True Detective-sorozatát?
Az első fecske a Matthew McConaughey és Woody Harrelson nevével fémjelzett True Detective – A törvény nevében című antológia-sorozat első évada jelentette – ami azóta megért további három évadot is –, ami a mai napig viszonyítási pontként szolgál az új érkezők előtt. A sorozat első évadának elsöprő sikere nem csak a rejtélyes bűnügynek és az elmélyült karakterdrámának volt köszönhető, hanem annak is, hogy
Nic Pizzolatto showrunner egy fenyegető miliőbe, Louisiana-állam mocsárvidékére kalauzolt, és egy mindaddig kevésbé megszokott műfajjal keverte a zsánert: a True Detective egyszerre misztikus thriller, komor buddy-movie, és egzisztencialista dráma.
(Pizzolatto egyébként sokban épített Alan Parker filmjeire, a Lángoló Mississippire és az Angyalszívre.) Azóta majd minden évben akad egy-egy minisorozat, ami nem feltétlenül néz ki ugyanígy, de hasonló módon gondolkodik: az Easttowni rejtélyekben Kate Winslet nyomozójának családi drámája bontakozik ki egy nyomozás közben, az Apró kis hazugságok feminista hangütésével, a Watchmen-sorozat szuperhősökkel keverve hozott valami frisset a műfajba, Mike Flanagan pedig pszichológiai-horrorba oltotta a thrillert (A Hill-ház szelleme, Az Usher-ház bukása, stb.), miközben nagyon népszerűek lettek a megtörtént eseteken alapuló minisorozatok is (Candy: Halál Texasban, Szerelem és halál), kiváltképp a sorozatgyilkosokkal foglalkozó sorozatokat (Mindhunter, Szörnyetegek), és ildomos megemlíteni az adaptálásra került számos bestsellert is (Éles tárgyak, Tudhattad volna, Ez minden, amit tudok), amik rendszerint ugyancsak a családi viszonyok boncolásában mélyednek el alaposan.