Tízmillió Suzuki Wagon R

31 év és 9 hónap alatt érte el a 10 milliós darabszámot a Suzuki Wagon R, amely eddig 6 generációt élt meg.

2025. 08. 06. 7:00
Fotó: Suzuki
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Japánban 1993. szeptemberében dobta piacra a Suzuki a kei-kategória szabályainak megfelelően felépített Wagon R nevű mini egyterűjét, a névben szereplő R betűvel a a Revolution (forradalom) és Relaxation (pihenés) szavakra utalnak. A testvérmodell Alto minihez képest arasznyival, 25,5 centivel magasabb a karosszéria, ami egészen 1996 augusztusáig négyajtós volt (a vezetőoldalon csak egy oldalajtót használtak), ekkor dobták piacra a szimmetrikus, ötajtós felépítményt. 1997-ben jött a harmadik karosszériaváltozat, a Wagon R+ esetén széltében 15 centivel növelték meg a karosszériát, és rögtön négyhengeres motorokat – 1,0 vagy 1,2 liter – is kapott. A bővítés oka, hogy ezt már exportálták is. Nem várt siker volt az első Suzuki Wagon R, ami jobb hónapokban még a Corollát megelőzve Japán legkelendőbb autója volt.

 

A második generációnál kezdettől fogva három karosszériát (négyajtós, ötajtós és kiszélesített ötajtós) kínáltak, ebből Esztergomban is összeraktak 187 000 példányt, illetve Lengyelországban is készült az autó, az átmárkázott Opel Agila testvéreként. A típus 10 éves születésnapján, 2003 szeptemberében dobták piacra a harmadik generációt, amelynél már csak ötajtós karosszériát kínáltak, cserébe megjelent a saját orral és belső kialakítással rendelkező Stingray változat. A negyedik generációnál annyira megnövelték a hátsó oldalajtók méretét, hogy már nem jutott hely ablaknak a C oszlopon, a 2012-ben bemutatott ötödik generáció újítása az opciós lágyhibrid (Ene-Charge) hajtás és a fapados FA változat volt.

 

A 2017-ben érkező hatodik generációnál továbbfejlesztették a lágyhibrid hajtást (13 km/órás tempó alatt 10 másodpercig tud elektromosan haladni a Wagon R), a kézi kapcsolású váltó már csak az FA fapados modellnél elérhető. 2021 augusztusában dobták piacra a teljesen eltérő, hátul tolóajtókkal rendelkező Wagon R Smile modellt, ami kényszerűségből kapta ezt a nevet: a Honda a nyolcvanas években egy robogónál már használta a Smile nevet, így a Suzuki azt nem használhatta önmagában típusnévként, hozzá kellett csatolni a meglévő Wagon R-hez.

 

Az eltelt 31 év 9 hónap során 75 országban forgalmazták a Wagon R-t, amely Japánban, Indonéziában és Indiában még mindig fontos része a Suzuki kínálatnak.

A Suzuki Wagon R történelme:
1993.09. Piacra dobják az első generációt
1997.02. Bemutatkozik a Wagon R Wide (széles)
1998.10. Elkészül az 1 milliomodik példány
1998.10. Piacra dobják a második generációt
1999.12. Elindul a gyártás Indiában
2000.01. Elindul a gyártás Magyarországon
2002.01. Elkészül a 2 milliomodik példány
2003.09. Piacra dobják a harmadik generációt
2005.02. Elkészül a 3 milliomodik példány
2007.09. Elkészül a 4 milliomodik példány
2008.09. Piacra dobják a negyedik generációt
2010.02. Elkészül az 5 milliomodik példány
2012.08. Elkészül a 6 milliomodik példány
2012.09. Piacra dobják az ötödik generációt
2013.09. Elindul a gyártás Indonéziában
2014.04. Elindul a gyártás Pakisztánban
2015.01. Elkészül a 7 milliomodik példány
2017.02. Piacra dobják a hatodik generációt
2018.02. Elkészül a 8 milliomodik példány
2021.09. Bemutatkozik a Wagon R Smile
2022.01. Elkészül a 9 milliomodik példány
2025.06. Elkészül a 10 milliomodik példány

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.