A konkrét gyűjtést Simonovics Ildikó 2020 augusztusában, a Covid idején indította el egy privát Facebook-csoportban. A közösség hamar népszerűvé vált, ma 13 600 tagot számlál. A közösségimédia-felület mellé a múzeum saját fejlesztéseként egy weboldal is készült, ami szintén közösségi alapon működik: a magánszemélyek maguk tölthetik fel ide fotóikat, történeteiket, amelyeket egy adminisztrátor lát el kulcsszavakkal és ő is publikálja.

Olvasmányos kutatások a házasság és a menyasszonyság hátteréről
A grandiózus tárlathoz két látványos és tartalmas kiadvány is készült: egy katalógus és egy tanulmánykötet. A katalógus 500 évet fog át, mivel a kiállítás és a Magyar Nemzeti Múzeum textilgyűjteményének legkorábbi darabja Mária királyné 1522-ben viselt díszöltözete. A kiadvány azonban nem időrendben halad: ötven különleges történeten keresztül mutatja be az esküvők kellékeit, a divat, a szokások változását számos fotóval, személyes dokumentummal illusztrálva. Egymás mellett jelennek meg így a híres történelmi nőalakok múzeumi tárgyai és a ma élő magánszemélyek kincsei – ami adott esetben akár egy házassághoz vezető e-mail-váltás is lehet.
A tanulmánykötet elkészítésében összesen huszonkét szakértő vett részt, a könyvhöz készült írások segítették a kiállítási koncepció megalkotását. Simonovics Ildikó végül tizenkilenc, rendkívül olvasmányos és izgalmas gyöngyszemből Kiss Erika művészettörténésszel és Orgona Angelika történésszel közösen alkotta meg azt a 647 oldalas kötetet, amely három blokkra osztható.

A kötet első részében a házasodási hagyományok és szabályok témakörében olvashatnak arról, hogy századokkal ezelőtt és a közelmúltban mit viseltek, mit fogyasztottak erdélyi főurak és felvidéki munkások, hogyan koreografálódott az ünnepi eseménysor, ha katonatiszt volt a vőlegény, ha zsidó a menyasszony, vagy özvegy, mit jelentett a nászéjszaka a tanult polgárlánynak és az álszemérem áldozatainak.
A második rész írásai valamilyen okból ismert, fontos, érdekes vagy szívszorító menyasszonytörténeteket mutatnak be: a nagyhercegnőt, a költőfeleséget, a milliomosnőt, az önfeláldozó politikusfeleséget, a dinasztikus küldetést teljesítő királyi hercegnőt, a kitelepített parasztlányt, az imádott, vagy éppen messzire bujdosó színésznőt. A harmadik rész a menyegzői reprezentációt mutatja be a legrégibb ismert királyi menyasszonyi ruhától a lakodalmi fogásokon és rigmusokon át az ajándékokig, és nem utolsósorban a nagy pillanat megörökítéséig.