Sejthető volt, hogy a Sziget utolsóként bejelentett headlinere nem vonz majd akkora tömeget, mint a ma este fellépő Azahriah vagy Halsey, azt viszont megdöbbenve tapasztaltuk, hogy tíz perccel a kezdés előtt olyan könnyedén szlalomoztunk előre a nagyszínpad előtti szellős sorokban, mint még soha. Nem túl biztató, gondoltuk, aztán szépen lassan gyűltek az emberek, elviselhetővé duzzadt a tömeg, ami azt jelenti, hogy a szokásos heringparti helyett kényelmesen el tudott lötyögni az ember a koncert alatt.
Kylie Minogue-ot nem kell bemutatni, 40 éve van a pályán, a pop egyik állócsillaga, aki ugyanúgy képes megújulni, mint Madonna. A különbség az, hogy míg Madonna agresszívan, már-már kétségbeesetten próbál igazodni a – zenei és szépészeti – trendekhez, addig ezt az ausztrál popdíva elegánsan, az idő múlásával megbékélve teszi, rajongók millióinak példaként, inspirációként szolgálva.
Nem véletlen, hogy a többszörös platinalemezes énekesnő kapta idén a Brit Awards „Global Icon” különdíját, melyet az „igazán kivételes művészeknek” – legutóbb 2021-ben Taylor Swift kapta – ítélik oda. Az elismerést Dua Lipa adta át Minogue-nak, aki „a pop örökös királynőjeként” említette őt.
Hogy rászolgált erre a címre, azt remekül bizonyítja a szerda esti koncert, amely látványos pirotechnikával és piros latex kezeslábasokba fegyelmezett táncosokkal indult. Aztán a neonlépcső tetején megjelent az apró díva egy fekete flitteres poncsóban és egy neccharisnyában, az állunk pedig leesett. Az 56 éves énekesnő remek formában van, nemcsak pop-, de stílusikon is, aki a videóklipjeiben és a színpadon egyaránt fantasztikus szetteket rak össze. A diszkós outfit harmonizált a rózsaszínbe borult színpaddal és a fő díszletelemmel: egy óriási belógatott diszkógömbbel. A LED-falakra vetített vizuál is fokozta az élményt, bár a legtöbbször a profi koreográfiát bemutató fáradhatatlan táncosokon volt a fókuszunk.