Óra alatt kukorékol

Minya Károly
2019. 10. 18. 15:42
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nincs olyan iskolás, aki ne kapott volna beírást. Jómagam is néhányszor, és érdekes módon főként az alsó tagozatban kapott bejegyzésekre emlékszem. Az egyik ez volt: „A szünetben hagymát evett.” Nos, csak azért fájlaltam nagyon ezt a megrovást, mert ezt kaptuk az iskolában tízóraira, és nem otthonról vittem a tiltás ellenére. És aztán arra is jól emlékszem, amikor ez szerepelt az ellenőrző könyvben: „A szünetben sikárkózott az udvaron.” Azaz csúszkáltam a jégen, vagy másutt úgy mondják, hogy sinkózott a jégen. Télen mi mást csináltunk volna a szünetben?

Na de hol van a tavalyi „jég”! Most már elektronikus naplót vezetnek be egyre több iskolában, és a tanári bejegyzések is csak internetes hozzáféréssel olvashatók el. Már akinek van erre módja odahaza, vagy ha dolgozik, akkor a munkahelyén. Természetesen az internet népe is kapva kapott már a témán, és közzétette a főként megmosolyogni való, lehet, nem is valós, hanem csak kitalált beírásgyűjteményét. „Az osztályfőnöki dicséretet még mindig nem íratta alá. Megintem.” „Kémiaórán a kísérleti anyagot elfogyasztotta.” „A kémiaóra folyamán a padtársával zümmögött és brummogott.” „Óra alatt kukorékol.” „Gyermekük a matekórán a zsiráf hangját utánozta.” (Vajon milyen hangja van a zsiráfnak?) „A gyerek a szünetben az iskola keretein kívül játszott.” „Fia olvashatatlanul ír. Bár párszor még így jár jobban.”

„A fia óra alatt a pad sarkával jéghokisat játszott a terem körül, eközben MÁV-bemondásokat tartott, melyben a rólam elnevezett szerelvény közeledtére figyelmeztetett.” „Fia a szünetben sztrájkot szervezett. Letörtük.” „Nem elég, hogy a szünetekben állandóan krétacsatákat vív osztálytársaival, ráadásul mindig veszít.” „Kedves szülő, ha megígéri, hogy nem hiszi el mindazt, amit a fia az iskoláról mesél, én cserébe nem hiszem el mindazt, amit ő az otthoni eseményekről mond.” „Tájékoztatom, hogy gyerekének egy ideje átható kénszaga van.”

Bizonyára sokan ismerik a következő viccet: A fiuk büdös! – írta be a tanár a gyerek ellenőrzőjébe. – Nem szagolni, tanítani! – érkezett a szülői válasz.

Tehát párbeszéd alakult ki a szülő és a tanár között. Ez nem ritka eset, úgyhogy következzenek ezekre is példák. „Kedves Szülő! Tájékoztatom, hogy Péter az étkezdében többször is kézzel evett evőeszköz helyett. – Köszönöm a tájékoztatást, már tanul lábbal is.” „A fiú túl sokat foglalkozik a lányokkal.

– Tanárnő, kövezzen meg, de én ennek inkább örülök!” „Katika nem tud olvasni. – Ha tudna, nem járatnám iskolába.” „Tisztelt szülő! Leánya irodalomórán vihogott. – Megdorgáltam. Akkor is vihogott.” „Fia az órán állandóan beszél. – Szerintem az anyjától tanulta. Mindkettőnek ellátom a baját.” „A gyerek ellenőrző könyve negyedik éve nincs aláírva. Kedves szülő, nem tud írni? – Nem. De hát nem emlékszik rám, tanár úr? Az Ön tanítványa voltam.” „A magyarórán háromszor szóltam rá, hogy ne bontsa a falat. Kérem fülészetre vinni. – Már volt. Ott is kibontotta a falat.”

„A fia a házi feladatát rendszeresen a társaiéról másolja le. Mi lesz így belőle? – A házi feladatot én is mindig másoltam. Ma vezérigazgató vagyok.” „Értesítem a tisztelt szülőket, hogy fiuk történelemkönyve lapokból áll. – Ellenőriztük. Valóban.”

Nos, mi mást javasolhatnék a kedves olvasóknak mindez után, mint azt, hogy nézzenek bele a gyermekük ellenőrző könyvébe, hátha valamilyen újabb „gyöngyszemre” lelnek. Hogy válaszolnak-e rá, azt döntsék el önök!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.