-FORMULA-1-
Schumacher azután – saját bevallása szerint szórakozásból – hirtelen megfutotta a valaha volt leggyorsabb versenykört a Hungaroringen (1:16,207 perc). A brazilt kiverte a hideg veríték, Michael Schumacher azonban az interjúszobában elárulta: eszében sem volt előzéssel próbálkozni, még ha úgy is tűnt. Persze, ezt nem is tehette volna, hiszen a csapat érdeke nem ezt követelte.
Bármilyen fantasztikus teljesítményt nyújtott is az egész hétvégén a harmadik nagydíjgyőzelmét szerző, rendkívül szimpatikus, csupaszív brazil pilóta, kétségtelen, hogy Ross Brawn technikai főnök és Jean Todt sportigazgató azért hívta ki mindkétszer először Schumachert a depóba, mert ha fordítva történik, a német minden bizonnyal átvette volna a vezetést a versenyben. Így azonban legalább a látszatát megőrizték annak, hogy Barrichello nem a csapat agytrösztje, na meg Schumi „kegyelméből” arathatott fényes sikert vasárnap. A Ferrari tizenkettedszer lett első a konstruktőrök világbajnokágában, s ez volt a 155. alkalom, hogy a tűzpiros rakétákat intették le elsőként Formula–1-es futamon.
A 17. Magyar Nagydíj egyébiránt – nyugodtan mondjuk ki – rendkívül unalmas verseny volt, ha mégis köszönetet kell mondani valakinek, aki színt vitt az egészbe, az a finn Kimi Räikkönen. A McLaren-Mercedes ifjú pilótája most már három-négy futam óta egyértelműen jobb és motiváltabb csapattársánál, a skót David Coulthardnál, s ez annak a jele, hogy a Häkkinen-utód kezd beérni. Vasárnap a 22. körben fantasztikusan előzte meg Juan-Pablo Montoyát (Williams-BMW), a manőver egyszerre volt agresszív és sportszerű. Räikkönen teljesítménye azért is kiemelkedő, mert a 11. rajtkockából a negyedik helyre küzdötte fel magát, s volt olyan periódusa a versenynek, amikor ő volt a leggyorsabb, még a Ferrariknál is sebesebben száguldott.
A szaksajtót leginkább az foglalkoztatta tegnap, hogy Willi Weber, a Schumacher-fivérek menedzsere a német SID hírügynökségnek azt nyilatkozta a Hungaroringen: „Michael Schumacher nem tudja, folytatni akarja-e a versenyzést 2004 után”. Weber hozzátette: „Ez az a kérdés, amelyre Michaelnek most választ kell adnia.” Mindez annak kapcsán merült fel, hogy az ötszörös világbajnok szerződése 2004-ben jár le a Ferrarinál, de Luca di Montezemolo elnök szeretné, ha Schumi további két évre elkötelezné magát a maranellóiakhoz. A 33 éves versenyző korábban azt mondta: a Ferraritól szeretne „nyugdíjba” menni.
„Hallottam Montezemolo úr szándékairól, de pillanatnyilag nem a szerződéshosszabbításon gondolkodunk. Erre a következő évben kellene visszatérnünk” – fűzte hozzá Willi Weber.
***
Brawn az ellenfeleket kárhoztatja. Miközben már a fél autós társadalom unja, hogy a Ferrarit egyszerűen nem lehet legyőzni (13 futamból 11-et az olaszok autói nyertek), Ross Brawn technikai igazgató a riválisokat hibáztatja az istálló egyeduralmáért. „Mindkét versenyzőnk megszabott tempóban vezetett a Hungaroringen, ez elég volt a győzelemhez – mondta a brit szakember. – 1998-ban Melbourne-ben a McLaren agyonvert bennünket az idénynyitón, de visszakapaszkodtunk az élre. Ha valaki hibáztatható a mostani helyzetért, az a McLaren, a Williams és Michelin, mert nem versenyképesek.” Ugyanakkor Ron Dennis, a McLaren-Mercedes csapatfőnöke szerint nincs messze az idő, amikor véget ér a Ferrari regnálása: „Semmi nem biztosabb annál, minthogy valamikor valaki legyőzi a Ferrarit – nyilatkozta az angol csapatvezető. – Az egyetlen kérdés csak az, hogy mikor. Korábban, a kilencvenes évek fordulóján öt-hat évig mi voltunk hasonló helyzetben, de annak is vége lett.”
Hogyan halmozott hazugságot hazugságra az MI5 a nőket bántalmazó neonáci kém ügyében?
