Újra világbajnok-avatás a Hungaroringen

Rubens Barrichello rajt-cél győzelmét hozta a tizenhetedik Magyar Nagydíj, a brazil pilóta sikere egyben azt is jelentette, hogy a Ferrari-csapat a hátralévő négy futam eredményétől függetlenül sorrendben negyedszer is megnyerte a konstruktőr-világbajnoki címet. A második helyen az ötszörös világbajnok német Michael Schumacher végzett, öccse, Ralf Schumacher (Williams-BMW) előtt.

Kemenczky Zoltán
2002. 08. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem kis bravúrt hajtott végre már a szombati időmérő edzésen sem, hiszen fantasztikus pályacsúccsal: (1:13,333) szerezte meg a pole-pozíciót Michael Schumacher előtt. Már tizenegy éve nem fordult elő ugyanis, hogy brazil pilóta foglalja el az egyes rajtkockát, legutóbb 1991-ben Ayrton Senna állt a rajtrács elején. Barrichello produkciója előtt még az ötszörös világbajnok csapattárs is kalapot emelt, M. Schumacher kénytelen volt elismerni: „Rubens remek munkát végzett, ma képtelen voltam legyőzni.” Schumi ezután már azon füstölgött, hogy a pálya jobb oldala, ahonnan rajtolni kényszerült, nagyon poros, így kapaszkodnia kell, hogy a startnál megőrizhesse pozícióját.
Félelme nem volt alaptalan, ez másnap 14 óra után néhány másodperccel ki is derült. A harmadik helyről induló öccse, Ralf ugyanis kis híján befurakodott elé, de aztán – talán az idősebb testvér jogán – Michael fordult be Barrichello mögött az első kanyarba. A legroszszabbra Juan Pablo Montoya rajtja sikeredett, hiszen a negyedikről a hetedik helyre csúszott vissza, miközben a hármas kanyar előtt össze is koccant Jenson Buttonnal (Renault). Volt is riadalom az első néhány körben a Williams garázsában, a szerelők fel-felugráltak, hátha cserélni kell a 6-os számú autó orrkúpját. Montoya azonban kint maradt és a finn Kimi Räikkönennel (McLaren-Mercedes) csatázott. Meglehet, a kolumbiai pilóta nem hangolódott rá kellőképpen erre a versenyre, kissé meglepő volt ugyanis, hogy 13 perccel a rajt előtt unott arccal lépett ki a mellékhelyiségből, majd lassan a rajtrács felé baktatott. (Az meg sem fordult senki fejében, hogy az idegességtől kellett kimennie – nem az típus.)
Kellemes meglepetést szerzett az olasz Fisichella (Jordan-Honda) és a brazil Massa (Sauber) hiszen előbbi az ötödik helyről rajtolt, s az első kört már a negyedik helyen zárta, míg a húszéves dél-amerikai a hetedik kockából az ötödik pozícióba tört előre.
A szombati kvalifikációs idők alapján számítani lehetett arra, hogy ha az első sorból induló két Ferrari nem rontja el a rajtot, akkor a többiek legfeljebb a maguk külön versenyét vívhatják, az első két hely sorsába nem nagyon szólhatnak bele. Nem is történt meglepetés, a Ferrarikkal senki nem tudta tartani a lépést, a tűzpiros autók azonnal eltűntek a többiek orra elől. Mielőtt azonban még bárki elbóbiskolt volna a fotelban, Räikkönen villantott fel valamit a tehetségéből: a 22. körben a kettes kanyarban körbeautózta Montoya szitáló, bizonytalankodó Williamsét, majd „kirakta a könyökét”, és a következő hajlatnál kiszorította a kolumbiait, átvéve ezzel a hetedik helyet. Montoya bánatában gyorsan fel is kereste szerelőjét; a 17. Magyar Nagydíjat bizonyára nem arany betűkkel írja majd be a naplójába. Räikkönen viszont „megtorolta” a három héttel ezelőtti sérelmeit, amikor ő maradt alul a dél-amerikaival szemben, hasonlóan kemény csatában.
A harmincadik körben megelevenedett a Ferrari depókülönítménye, M. Schumacher kapott 26 körre elegendő üzemanyagot, majd Barrichello is tankolt és még éppen visszaért csapattársa elé. Közben Button megoldotta Räikkönen problémáját: az angol kicsúszása után az ifjú finnek már nem kellett azon mesterkednie, hogy valamilyen módon legyűrje renault-s kollégáját. Kerékcseréje után Räikkönen már az ötödik helyen autózó Massát vehette üldözőbe.
Az 55. körben előbb M. Schumacher, egy körrel később Barrichello jött ki másodszor is tankolni, majd változatlan sorrendben folytatták a száguldást. A Ferrari 12. csapat-világbajnoki címe immár kézzelfogható közelségbe került.
A katasztrofális teljesítményt nyújtó McLaren-Mercedesek közben folyamatosan gyorsultak, így Räikkönen a második kerékcseréje után már a negyedik helyre térhetett vissza, miközben David Coulthard is Fisichella és Massa elé került. Ebben az időszakban a két ezüst nyíl autózta a leggyorsabb köröket. Időközben Michael Schumacher föladta Barrichello üldözését, és három-négy másodperces távolságból biztosított díszkíséretet csapattársának. Aztán gondolt egyet, és a maga szórakoztatására repesztett egy hihetetlenül gyors kört (1:16,207), amellyel egy csapásra 3,2 mp-et faragott a hátrányából. Csak hogy lássák, mit tud, ha nem sétakocsikázik.
Ez volt egyben a slusszpoén is, a befutónál pedig Barrichello győzelmével és M. Schumacher 2. helyével a Ferrari 12. konstruktőr-világbajnoki címét szerezte a brazil pilóta harmadszor nyert futamot, míg a tűzpiros autóknak ez volt a 155. nagydíjelsősége.
***
A Magyar Nagydíj végeredménye: 1. Rubens Barrichello (brazil, Ferrari) 1:41:49.001 ó. 2. Michael Schumacher (német, Ferrari) 1:41:49.401, 3. Ralf Schumacher (német, BMW-Williams) 1:42:02.756, 4. Kimi Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:42:18.480, 5. David Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 1:42:26.801, 6. Giancarlo Fisichella (olasz, Jordan-Honda) 1:42:57.805.
A pontversenyben. Pilóták. 1. és már világbajnok: M. Schumacher 112 pont, 2. Barrichello 45, 3. R. Schumacher 40, 4. Montoya (kolumbiai, BMW-Williams) 40, 5. Coulthard 34, 6. Räikkönen 20. Konstruktőrök. 1. és már világbajnok: Ferrari 157 pont, 2. BMW-Williams 80, 3. McLaren-Mercedes 54, 4. Renault 15, 5. Sauber-Petronas 11, 6. Jordan-Honda 7.
***
RUBENS BARRICHELLO: „A rajtnál tiszta volt a pálya az én oldalamon, remekül sikerült kilőnöm. Nem volt semmiféle problémám, a motor, a gumik, egyáltalán minden tökéletesen működött, fantasztikus verseny volt. Amikor néhány körrel a vége előtt Michael hirtelen a semmiből feltűnt mögöttem, azt kérdeztem magamtól: Hogyan került ide? Aztán megnyugtattam magam, hogy már csak néhány kör van hátra…”
MICHAEL SCHUMACHER: „Megkérdeztem rádión, mennyi az eddig futott leggyorsabb kör, aztán ráléptem a gázra. A magam szórakoztatására tettem. A második hely volt a legtöbb, ami szóba jöhetett, előzni nem tudtam volna. Az autó tökéletesen működött, ez a verseny csodálatos lezárása a csapat-világbajnoki címért folyó versenynek.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.