Megint Melbourne-ben a száguldó cirkusz

Forma–1 Újra „felbőg a motor”, holnap Melbourne-ben az Ausztrál Nagydíjjal elindul az autós gyorsasági világbajnokság 56. idénye. A változatosság kedvéért 2005-ben újabb technikai és lebonyolítási újításokat kell megszoknia a csapatoknak, a versenyzőknek és a nézőknek, de mire sikerül, jövőre biztosan jönnek az újabbak… A Forma–1-ből az idén kiszorult Baumgartner Zsolt volt istállója, a Minardi egyelőre nem biztos, hogy megőrizheti szokásos utolsó helyét.

Munkatársunktól
2005. 03. 03. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A személyi változások közelről érintették egy honfitársunkat. A 2003-as Magyar Nagydíjon a Jordannél debütált Baumgartner Zsolt a tavalyi idényt végigvezette a sorozat leggyengébb kocsijában, a Minardiban, de idén sem itt, sem máshol nem kapott ülést. Ma kell leadni a végleges összeállításokat, de elenyésző az esély, hogy Baumgartner akár tesztpilótaként ott legyen valamelyik listán.
A legutóbbi hat idényben konstruktőrbajnok Ferrari nem változtatott felállásán, Michael Schumacher zsinórban 6., összesen 7. egyéni vb-győzelmére tör. Az első négy futamon tavalyi autója idei változatával (F2004M) fut társával, Barrichellóval együtt, az F2005 bedobására május 8-án Barcelonában kerülhet sor. A McLaren-Mercedes új szerzeménye Juan Pablo Montoya a Williamstól, utóbbi gárda átalakult Mark Webber és Nick Heidfeld leigazolásával. A Toyotánál is friss szelek fújnak Ralf Schumacher és Jarno Trulli érkeztével. Új tulajdonosa van a Jaguárnak, amely így Red Bull néven nyomul, valamint a Jordannek (az orosz érdekeltségű Midland Group), de itt maradt az elnevezés, a motor viszont nem. Előbbi gárda kétmillió dollárért leszerződtette David Coulthardot, utóbbinál az ülésekért már inkább fizetni kell. Csakúgy, mint a rendre utolsó Minardinál, amely jelen állás szerint el sem indulhat az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon. A faenzai istálló 2005-ös konstrukciója csak az áprilisi San Marinó-i GP-re készül el, ezért az idény első három versenyén a tavalyi kocsit szeretné használni. Ez akkor valósulhat meg, ha a többi csapat beleegyezik ebbe, mert az autó nem felel meg az idei új technikai előírásoknak. Az istállók közül nyolc elfogadta a Minardi kérését (úgyis megint utolsó lesz), a Ferrari azonban még nem.
A nemzetközi szövetség nemcsak a technikai, hanem a versenyszabályokat is megreformálta, mint az utóbbi években mindig. A vasárnapi futam rajtsorrendje a két egykörös időmérő edzés átlaga alapján alakul ki, az elsőt szombaton, a másodikat vasárnap, négy órával (!) a verseny előtt rendezik. A motorokat csak két nagydíjhétvége után lehetne kicserélni. Ha valamelyik versenyző nem ér célba egy futamon, akkor a következőre új motort kaphat. A versenyzők azonos típusú abroncsokat használhatnak majd az időmérő edzéseken és a futamon, így elmaradnak a kerékcserék; a tankolást nem tiltották meg.
Az idei sorozat a korábbiaknál eggyel több, 19 futamot számlál: augusztus 21-re bejött az isztambuli Török Nagydíj. Ez a változás a mogyoródi állomást is érinti, a Magyar Nagydíj időpontja az 1986-os kezdetek óta legkorábbi, július 31.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.