Péntekre immár tökéletesen belakták a csapatok a Hungaroringet. A bokszutcában a Ferrarié az első hely, aztán a Bar-Honda, majd a Renault főhadiszállása következik a tavalyi vb-pontverseny alapján. A sor végén pedig a Minardi szerénykedik, ahol tavaly még Baumgartner Zsolt vezette az egyik autót, s most újfent egy budapesti illetőségű pilótára bukkanhatunk. Azt persze tudtuk, hogy az izraeli állampolgár, ezzel együtt már évek óta nálunk élő Chanoch Nissany a Minardi tesztpilótája, ám GP-versenyen élesben eddig még nem tesztelt. Tegnap aztán igen, s valamilyen szinten beírta magát a sporttörténelembe. Mert nála idősebb versenyző utoljára 1973-ban, a Brazil Nagydíjon a 43 éves brazil Luis Bueno kapott lehetőséget. Nissany sem éppen mai gyerek, tegnap ünnepelte a 42. születésnapját. A produkcióját már aligha, mert az első szabadedzésen próbálkozó 23 pilóta között úgy lett utolsó, hogy még a huszonkettediktől is hat másodpercet kapott a legjobb körében. Hogy, hogy nem, a második szabadedzésre már nem kellett beülnie a Minardiba.
Tegnap akadt egy másik születésnapos is, s tulajdonképpen vele kellett volna kezdeni, mert a vb-pontversenyben gyakorlatilag behozhatatlan előnnyel, 36 ponttal vezető spanyol Fernando Alonsóról van szó. A Renault pilótája a huszonnégyet töltötte be, így immár ezt is a Hungaroringhez kötheti. S neki igazán elhihetjük, hogy nem udvariasságból mondja, mennyire szereti a pályát. Mert két éve itt aratta első futamgyőzelmét. Pénteken az első szabadedzésen nem strapálta magát, csak 12. lett, a másodikon 8., de van rá egy fogadásunk, hogy jön ő még előrébb is.
– Az autóval nem akadt nagyobb gondom, a pálya viszont csúszós volt, nem tapadt kellőképpen az aszfalt. Egyelőre nem vagyunk igazán gyorsak, persze kérdés, hogy az előttünk végző csapatok hogyan kísérleteztek, mennyi üzemanyagot tankoltak az autóikba. Ezzel együtt nekünk továbbra is magunkra kell figyelnünk – szögezte le Alonso, akit csapata a születésnapja alkalmából amúgy egy meggydíszítéses csokitortával lepett meg.
Ami a legelöl végzőket illeti, mint már jeleztük, az első szabadedzésen az osztrák Alexander Wurz, a másodikon a brazil Ricardo Zonta volt a leggyorsabb. A McLaren-Mercedes, valamint a Toyota tesztpilótája a különböző beállítások tesztelésével előkészíthette a terepet a „nagyoknak”, azaz Kimi Räikkönennek, Juan Pablo Montoyának, illetve Ralf Schumachernek és Jarno Trullinak. A McLaren menői azonban maguk is jól nyomták a gázt: a második szabadedzésen Räikkönen a negyedik, Montoya a hatodik legjobb időt abszolválta.
Forma–1-es tudósítás nem létezhet Michael Schumacher nélkül, még ha a hétszeres világbajnok alatt idén döcög is a Ferrari. (Ami persze viszonyítás kérdése, hiszen a német mégiscsak a harmadik helyen áll a vb-n Alonso és Räikkönen mögött.) S azt nem is hiszi senki, hogy a Forma–1 históriájának legnagyobb hérosza – eredményesség alapján mindenképpen az – elfelejtett volna vezetni. A Ferrari azonban nem az igazi, s ehhez bizony adalék, hogy a tegnap a második szabadedzésen Schumacher egy fél kört sem tudott menni, az ötös kanyarban egy elektronika hiba miatt egyszerűen leállt az autója. Persze azt se hallgassuk el, hogy délelőtt az ötödik legjobb kör volt az övé, szóval, Schumi-rajongók, azért még van remény.
Elutasítják a magyarok a kéretlen LMBTQ-érzékenyítést
