Michelisz most aláírná a dobogó legalsó fokát

Michelisz Norbert autóversenyző az abszolút világbajnoki cím perspektíváját látja új Hondájában.

TK
2013. 02. 19. 11:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Tavaly is voltak WTCC-futamgyőzelmeim, s már 2010-ben kimondtam: futamgyőzelem után egy pilótának már csak az összetett elsőség elérése lehet az igazi célja. Erre idén reálisan még kevés esélyem lesz, de 2014-ben, 2015-ben már harcban szeretnék lenni az abszolút világbajnoki címért. Erre a szezonra minden további nélkül aláírnám most az összetett harmadik helyet, vagyis a dobogót. A Hungaroringen viszont nyerni kell, s néhány más versenyhétvégén is mércévé kell válni 2013-ban” – mondta Michelisz.

„2012-ben privát világbajnok lettem, az idei vb-sorozatban szeretnénk felülmúlni a tavalyi eredményeket. Az első két-három versenyhétvége még nem az én futamgyőzelmeimről és dobogós helyezéseimről fog szólni, de ennél több időt nem adhatok magamnak a belerázódásra” – fogalmazott.

„Majdnem kompromisszumoktól mentes szintugrás ez az új kocsimmal, kezdettől akartak engem, egy szinten kezelnek a gyári pilótáikkal. Először össze kell barátkoznom az autóval – amelyet március közepén kapok meg –, hogy ne rajtam múljon, amint a Honda versenyképessége bebizonyosodik” – jelezte a versenyző.

„A Hondát első látásra megszerettem, formára nagyon szép, különleges élmény volt látnom, ahogy építik az olaszországi gyári műhelyben. A BMW-t is nagyon kedveltem, benne voltak a saját vezetési ötleteim. Technikai paraméterekben nincsenek nagy különbségek a két autó közt, viszont az előző kocsival közelítettem a fejlődési út vége felé, ezért kellett új perspektívákat keresni, ami megvan a Hondában: amikor egy gyár odaáll egy komoly terv mögé, már csak idő kérdése, mikor lesz versenyképes a technika. A Hondával nőnek az esélyeim; a hosszú távú eredményességhez már gyártói támogatás kell, ez indokolta a váltást, számukra a túraautó-vb az elsődleges terep” – indokolta a márkaváltást a Zengő Team pilótája.

„A gyári csapat gőzerővel dolgozik a fejlesztésen, teszteléseken. Nem tudom, számomra mennyire lesz nehéz átállni az elsőkerék-hajtásra: lehet, hogy nekem kell majd több idő, nem a technikának. A márkaváltás befolyásolja a felkészülésemet: másfajta vezetéstechnika szükséges, amely amúgy az összfeladat 10-15 százaléka csupán. Papíron elvileg könnyű megszoknom, hisz a WTCC-sorozatban negyedik éve a harmadik gyártóval megyek” – jelentette ki Michelisz Norbert.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.