Hamilton a saját sztratoszférájában

Fura helyzet, hogy Lewis Hamilton tavaly a negyedik, 2017-ben pedig a kilencedik (!) hellyel is bebiztosította a soros vb-címét a Mexikói Nagydíjon, vasárnap viszont a futamgyőzelem sem volt elegendő neki ahhoz, hogy a Hermanos Rodríguez pályán révbe érjen. Ezen a hétvégén az Amerikai Nagydíjon, Austinban azonban már aligha marad el a brit pilóta hatodik megkoronázása.

2019. 10. 29. 11:16
Mexican Grand Prix
Az egyelőre még „csak” ötszörös vb-győztes versenyző élvezte a futamot és a fiesztát is Fotó: Carlos Jasso Forrás: Reuters
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mivel Hamilton mercedeses csapattársa, Valtteri Bottas – az egyetlen pilóta, akinek matematikailag még van esélye befogni a vb-n – a harmadik helyen ért célba, idén Mexikóvárosban elmaradt a bajnokavatás, ám ezzel a brit pilóta szinte nem is foglalkozott.

– Egy kicsit sem bánom – bökte ki a leintés után a gyorsinterjúkat készítő Jenson Buttonnak. – Mindig csak a következő futamra koncentrálok, és a Mexikói Nagydíjat már régóta meg akartam nyerni. Nagyon jó verseny volt, remélem, mindenki élvezte. Az autóm már az elején megsérült, szóval nem volt könnyű dolgom, a második szakasz pedig rettenetesen hosszúnak tűnt, de leszegett fejjel mentem előre – mondta Hamilton, akinek a leparkolt autóján jól látszott a padlólemez sérülése.

Ám a 34 éves versenyző amiatt is aggódhatott, hogy a 24. körben kapott, kemény keverékű abroncsai kihúzzák-e végig a 71 körös versenyben. A rádióforgalmazás elárulta, hogy emiatt neki is komoly kétségei voltak, végül azonban az egykiállásos taktika a korai kerékcserével nyerőnek bizonyult. Utóbb mindenesetre Toto Wolff csapatfőnök elárulta, a Mercedes bokszában is tartottak attól, hogy rosszul járnak. De ezt persze nem kötötték Hamilton orrára…

– Nem voltunk biztosak abban, hogy kitartanak a gumik, de ha a versenyzőink a harmadik és a hatodik helyről indulnak, akkor kockázatot kell vállalnunk a sikerért. Ahhoz, hogy egy merész stratégia jól süljön el, kiváló autók és remek versenyzők kellenek, de ez nálunk adott volt. Egyébként azt természetesen láttuk, hogy Daniel Ricciardo is már régóta kemény keveréken megy és jó köridőket autózik, megvitattuk a helyzetet, és arra jutottunk, hogy maradunk az egy kiállásnál – nyilatkozta Toto Wolff.

Az egyelőre még „csak” ötszörös vb-győztes versenyző élvezte a futamot és a fiesztát is
Fotó: Reuters

A Mercedes győzelmének értékét hatványozza, hogy a harmadik helyről induló Hamilton úgy verte meg a motorerőben erősebb Ferrari két versenyzőjét, akik előle indultak – Charles Leclerc az első, Sebastian Vettel a második helyről –, hogy a maranellóiak különösebben nem is ostorozhatják magukat. Megosztották a stratégiát, Leclerc két, Vettel, Hamiltonhoz hasonlóan, egy kiálláson volt, és sokáig úgy nézett ki, hogy a négyszeres világbajnok német a frissebb gumijain utolérheti a címvédőt. Aki azonban ezen az estén is utolérhetetlen volt.

vasárnap pályafutása 83. futamgyőzelmét aratta, és az örökrangsor második helyén már csak nyolc siker választja el rekordjától, és a vb-címek tekintetében az előttünk álló hétvégén a hétszeres világbajnok sarkába érhet. Három versennyel a szezon vége előtt Hamiltonnak 363, Bottasnak 289 pontja van, s Austinban a brit már a nyolcadik hellyel is révbe ér, de akár ki is eshet, ha Bottas nem győz. Bárki is nyeri meg az Amerikai Nagydíjat, nagyon úgy fest, hogy Hamilton már nem veszíthet.

LAPSZEMLE:

The Telegraph

„A tengerszint feletti extrém magasságban, 2280 méteren lévő mexikóvárosi pályán Hamilton ismét bizonyította, hogy a saját sztratoszférájában versenyez.”

The Guardian

„Az Autódromo Hermanos Rodríguez vad színeivel és lármájával ideális helyszíne lett volna a fiesztának. A brit pilóta, mint egy igazi bajnok, begyűjtötte újabb győzelmét a Mexikói Nagydíjon, a világbajnoki címért járó pezsgőt azonban még legalább egy hétig jegelni kell.”

La Gazzetta dello Sport

„Ez volt a 83., és Lewis Hamilton soha nem hagyja abba. Még a nehéz mexikói versenyben is megtalálta a győztes utat az erősnek tűnő Ferrari és Red Bull ellenében – ahogy csak ő tudja.”

As

„A brit mindent jól csinált: kint maradt a pályán, amikor arra volt szükség, akkor cserélt kereket, amikor kellett, és az élre állt, amikor már nem volt szükség több gumicserére.”

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.