A Formula–1-ben a McLaren, az Alpha Tauri és az Alfa Romeo után negyedikként a Red Bull mutatta be a a 2021-es autóját, amely az RB16B kódjelet kapta. Ennek az az egyszerű magyarázata, hogy az idei modell a 2020-as továbbfejlesztése, így csak egy B betűt biggyesztettek a tavalyi kódjához. Mivel a Red Bull motorszállítója, a Honda 2021 végén kiszáll az autósport elitkategóriájából, ez az utolsó lehetőség, hogy együtt igazán nagyot alakítsanak. Ugyanakkor a Red Bull és fiókcsapata, az Alpha Tauri 2024 végéig használhatja a japánok erőforrásait, és sikerült keresztülvinnie, hogy az F1-ben 2022-től befagyasszák a motorfejlesztéseket 2025-ig, az új motorszabályok bevezetéséig. A Red Bullnak a fejlesztésekre önerőből már nem lenne kerete.
Az idei Red Bull festése gyakorlatilag megegyezik a tavalyival, változatlanul a sötétkék, a citromsárga és a neonvörös szín látható rajta. Az Aston Martin felirat természetesen eltűnt a most bemutatott autóról, miután a brit sportautógyár az idén már saját csapatával indul a világbajnokságon; a szponzorok között viszont jó okkal feltűnik a Telcel mexikói telekommunikációs vállalat.
⏯ And now for the B-Side 💿 Meet the RB16B #ChargeOn 🤘 pic.twitter.com/2XrH3G4AP0
— Red Bull Racing (@redbullracing) February 23, 2021
A Red Bull tavaly egyértelműen a Mercedes legnagyobb ellenfelévé nőtte ki magát, a konstruktőrök versenyében második lett, de ez csak Max Verstappennek volt köszönhető; ezt a második helyet egyedül is tudta volna hozni. A 23 éves holland pilóta Lewis Hamilton és Valtteri Bottas mögött harmadik lett a vb-n, 214 pontot szerzett, Silverstone-ban megnyerte a hetvenedik évforduló nagydíját, majd a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjat is, emellett volt hat második és három harmadik helye. Ha nem esik ki négyszer, biztosan megelőzte volna Bottast. A csapat másik pilótája, a thaiföldi és brit állampolgársággal is rendelkező Alexander Albon 105 pontjával csak hetedik lett a vb-n, a futamokon neki csupán két harmadik hely jutott, s az év végén a Red Bull meg is vált tőle. A 24 éves versenyző tartalékpilótaként maradt a Red Bullnál – emellett elindul a DTM-ben, a német túraautó-bajnokságban, amikor nem lesz Formula–1-es hétvége –, de jelezte, hogy szeretné visszaszerezni a helyét az F1-ben a Red Bullnál.
Albon helyére a 31 éves mexikói Sergio Pérez érkezett a Racing Pointtól (idén már Aston Martin), akinek sokáig bizonytalan volt a helyzete, miután eldőlt, hogy lecserélték a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelre. Pérez nem tűnik rossz választásnak, ő negyedik lett a vb-n 125 ponttal, megnyerte a Szahíri Nagydíjat, a Török Nagydíjon pedig másodikként intették le.
Az idei Red Bull, amely nagyon hasonlít a tavalyira
Fotó: Twitter/Red Bull Racing
– Úgy gondolom, hogy a 2020-as szezon alatt sokat fejlődtünk. Meglátjuk, hogy az RB16B-re milyen kihívások várnak a szabályváltozások előtt, de persze más csapatok is hasonló helyzetben vannak, mint mi. Remélhetőleg a tavalyi év tanulságait fel tudjuk használni az idei autóval kapcsolatban – nyilatkozta Christian Horner csapatfőnök.