A helyszínválasztás elsőre igencsak meglepő, de ha belegondolunk, hogy az Alfa Romeo istálló egyik főszponzora a lengyel PKN Orlen, a csapat tartalék pilótája pedig a lengyel Robert Kubica, akkor gyorsan összeáll a kép. A lengyel olajvállalat korábban Kubica egyéni szponzoraként került a Formula–1-be, s az együttműködés gyümölcsöző volt, a pilóta jól szerepelt. Tizenkét dobogós helyezése van, s a BMW Sauberrel 2008-ban megnyerte a Kanadai Nagydíjat, de a 2011-es súlyos ralibalesete után – amely majdnem az egyik karjába került – már hiába tért vissza 2019-ben a Williamshez, be kellett látnia, hogy a korábbi eredményeit nem tudja megismételni. A tapasztalata azonban a fejlesztések és a tesztek során még jól jön az Alfa Romeónak. No persze ne legyünk szemellenzősek, az a pénz is jól jön, ami tavaly vele együtt érkezett a csapathoz, meg is hosszabbították a kontraktust. Az Orlen név pedig cserébe több helyen ott virít az autón.

Fotó: Facebook/Alfa Romeo Racing Orlen
A hétfői csapatbemutatón természetesen jelen volt a két „fő” pilóta, a finn Kimi Räikkönen és az olasz Antonio Giovinazzi is. Ami az Alfa Romeo idei autóját illeti, amely a C41-es kódjelet kapta, továbbra is megmaradt a fehér-vörös színkombináció, de a két színt felcserélték, most az alsó része kapott vörös árnyalatot. S az autó a tavalyihoz képest átesett egy orr(kúp)plasztikán is.
Az Alfa Romeo 1985-ös kivonulása után önálló csapatként 2019-ben jelent meg újra a Formula–1-ben, s a Räikkönen, Giovinazzi párossal a tíz csapat között ugyanúgy a nyolcadik helyen végzett, mint tavaly. De micsoda különbség: 2019-ben 57 pontot szerzett (Räikkönen 43-at, Giovinazzi 14-et), tavaly viszont csak nyolcat (4+4).
Egyes sajtóhírek szerint a Ferrarival partneri kapcsolatban levő Alfa Romeo Formula–1-es szerepvállalása hosszú távon bizonytalan, és az elektromos széria, a Formula E felé kacsingat. Erről azonban most természetesen szó sem esett, Frédéric Vasseur csapatfőnök azt fejtegette, hosszú távú céljuk az, hogy az autósport elitkategóriájában a középmezőny végéről annak elejére kerüljenek. Jan Monchaux technikai igazgató pedig arról számolt be, hogy készülnek a 2022-es nagy szabálymódosításokra is. Az Alfa Romeo idei autója először pénteken hajt pályára, mégpedig Barcelonában egy filmforgatáson.