Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár leszögezte: az átalakított közösségi menetrend célszerűbb lesz, mint az eddigi. Ezzel évente 12 milliárd forintot takaríthatnak meg úgy, hogy nem kell vasútvonalakat bezárni.
A szaktárca tisztségviselője azt is elmondta, vannak olyan területek, ahol a korábbinál szűkebb lesz az ellátás, ennek oka, hogy az ország mai helyzetében nem tud minden meglévő szolgáltatást finanszírozni. Völner Pál megjegyezte, a mostani intézkedések előzménye, hogy a korábbi kormány kemény vállalásokat tett az EU-nak és az IMF-nek a közlekedési rendszer átalakítására. Ezek a kötelezettségek pedig továbbra is érvényesek.
„Nyilvánvaló, hogy mindenkinek tökéletes menetrend nem kerülhetett kialakításra, de én azt hiszem, az adóforintokkal jobban gazdálkodó, a valós igényeket jobban szolgáló járatrendszer kerül kialakításra” – mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (Nefmi) tisztségviselője. A tervezett kapacitáscsökkenés általában 8 százalék körül alakul, futásteljesítményre vetítve.
A jövő hónap közepétől érvényes új menetrend adatai április elején már nyilvánosak lesznek – fejtette ki a 180 percben az államtitkár.

„Kamu!” – Kálmán Olga kommentálta Ukrajna EU-s csatlakozását – videó