Zöld út a közös parkolókhoz

Szabó
1999. 09. 03. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Három, Nagykörút menti kerület részvételével másfél héten belül megalakulhat a Fővárosi Önkormányzatok Parkolási Társulása – döntöttek tegnapi ülésükön a VII. kerületi képviselők. E lépéssel tovább csökken a Városházával „közösködő” önkormányzatok száma. Budán szintén önálló rendszer készül, sőt az évekkel ezelőtt létrehozott fővárosi parkolási társulás felülvizsgálatát kezdeményezik az V. kerület vezetői is.Erzsébetváros, Józsefváros és Terézváros önkormányzatai közös parkolási társulást, illetve a parkolóhelyek üzemeltetésére kiválasztott cég ellenőrzésére egy kft.-t alakítanak. A képviselő-testületek az általuk korábban elfogadott rendeleteket és szerződéstervezeteket összehangolják. A VII. kerületi testület többsége elfogadta a társulási megállapodás azon kitételét, hogy a társuláshoz bármelyik, fővárosban működő önkormányzat csatlakozhat. Mint ismeretes, a Városháza és a Belváros közötti társulásba azért nem léphettek be mások, mert az V. kerületiek ragaszkodtak a szerződésbe foglalt vétójogukhoz.Hunvald György, Erzsébetváros szocialista alpolgármestere elmondta: a másik két kerülettel korrekt együttműködést alakítanak ki, amelyet nem befolyásol, hogy a szomszédos testületekben fideszes többség van. Az alpolgármester szerint a fővárosi kerületekben egyre nagyobb az érdeklődés alakuló társulásuk iránt. Elképzelhető, hogy a későbbiekben – az egyelőre a fővárossal társuló – Angyalföld és Ferencváros is csatlakozik hozzájuk, továbbá a budai kerületeket is szívesen látják – tette hozzá.Az úgynevezett belbudai önkormányzatok azonban továbbra is önálló rendszerben gondolkodnak – nyilatkozta lapunknak Bencze B. György, a II. kerület polgármestere, aki azt is bánja, hogy a Széna téri Mammut üzletház környékén kialakított parkolók üzemeltetésére a fővárosi önkormányzattal szerződtek. Tapasztalataik szerint a tilosban várakozó autók elszállítása megoldatlan, sőt a beígért parkolóórákat a mai napig sem szerelték fel. Az I., a II., a XI. és a XII. kerületek ezért legkésőbb 2000 januárjától szeretnék beindítani a budai fizetőparkolást.Budapesten a legelsőként létrejött Fővárosi Közterületi Parkolási Társulás szerződése felülvizsgálatra szorul – tájékoztatta lapunkat Karsai Károly, Belváros-Lipótváros polgármestere. A kerület vezetője a közeljövőben esedékes tagi ülésen szeretné átgondolni a társulás eddigi működését.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.