A CNT Hungary a nyári szezonban június 21.-tõl hetente induló L 410 típusú cseh gyártmányú 19 személyes kisrepülővel szállítja utasait Dubrovnikba. A Budapest-Ferihegy egy kisgépes termináljáról induló járatának menetideje szegedi leszállással együtt is kevesebb, mint három óra. Szegedről pedig két órás repülési idővel éri el úti célját a dubrovniki riviérát.
Szombaton még csak bemutató repülést végeztek, tudta meg a Magyar Rádió Farkas Andrástól, az utazást szervezõ cég ügyvezetőjétől. Ám három hét múlva a terveik szerint egészen szeptember végéig minden hét végén indul a charterjárat.
Már Jumbók szállítják a német turistákat Sármellékre
Nőtt a német turisták érdeklődése, ezért a Lufthansa nagyobb befogadóképességû és korszerűbb repülőgépeket indít hetente Sármellékre.
Akár történelminek is felfogható az a pillanat, amikor szombaton délután landolt a Lufthansa Jumbo Jet-je a sármelléki repülőtéren. A német társaság korábban ugyanis egy Fokkerrel utaztatta az utasokat Frankfurtból, de az 50 üléses gép szűknek bizonyult. Még egy adat: az utaztató társaság szerint a repülő kihasználtsága éveken át 97 százalékos volt. A Jumbo majd' 100 ülését is szinte egytől-egyig hetekkel előbb lefoglalták.
A vendégek elsősorban a hévízi, zalakarosi, kehidakustyáni és más környékbeli termálfürdőket keresik. Éppen ezért jönnének télen is, de a sármelléki repülõtér egyelőre csak a jó látási viszonyok mellett tudja fogadni a gépeket. A mostani sugárhajtóműves repülő érkezésére is szükség volt egy radarkép ellenőrző és egy korábbinál pontosabb helymeghatározó kiépítésére. Ez 7 millió forintba került.
A reptér parancsnoka a szombat délelőtti előkészületek közben elmondta azt is, hogy áprilisban és májusban több mint 50 százalékkal érkeztek többen a sármelléki repülőtérre, mint tavaly. Ez pedig minden várakozást felülmúló bővülés.
radio.hu

Felismeri ezeket a retró reklámszlogeneket? A legtöbben csak tippelnek!