Eredeti másolat címmel szeptember 30-án nyílik kiállítás a Magyar Képzőművészeti Egyetem Barcsay Termében, ahol Balló Ede és 19. századi magyar kortársainak a reneszánsz és barokk festészet remekművei után készített művészi másolatai láthatóak majd. Így Raffaello, Giorgione, Tiziano, Rembrandt, Frans Hals, Rubens, Vermeer, Velázquez, Barabás, Balló, Benczúr, Brocky, Kovács, Székely, Gulácsy, Rippl, Czóbel alkotásaiban gyönyörködhetnek az érdeklődők.
Balló Ede a nagymesterek iránti tiszteletét kívánta kifejezni művészi másolataival, amelyek méretükben, technikájukban és részletekben is hűen követik mintaképeiket. A századfordulón festett kópiái a maguk műfajában igazi mesterművek, kivételes technikai tudásról és a beleélés színészi képességéről tanúskodó alkotások. Több mint száz, az európai festészet történetét bemutató művészi másolatát a Szépművészeti Múzeum 1934-től 1945-ig állandó kiállításon mutatta be.
A művészi másolás egykor a művészoktatás és önképzés elfogadott gyakorlata volt, amely által az alkotónak lehetősége nyílt arra, hogy a lehető legközvetlenebb módon „beleélje” magát a klasszikusok festői gondolkodásába. Ám a másoló egyéni kézjegye, festői látásmódja még a leghűbb kópián is kitapintható marad.
A művészek múzeumi szubjektív „jegyzetei” közé tartoznak Barabás Miklós, Brocky Károly, Székely Bertalan a párizsi Louvre-ban vagy a madridi Pradoban készült virtuóz akvarellmásolatai. A historizmus olyan nagyjai mellett, mint Benczúr Gyula vagy Kovács Mihály odaadással fordultak a klasszikus mintaképek felé a modernek is. Kiállításunkon Rippl-Rónai József, Gulácsy Lajos és Czóbel Béla Raffaello és németalföldi mesterek nyomán készült egyéni átiratai bizonyítják ezt. A látogató egyszerre gyönyörködhet Tiziano, Vermeer, Velázquez és Székely Bertalan, Benczúr Gyula vagy Gulácsy Lajos művészetében. A november 20-ig látogatható kiállításhoz katalógust is megjelentetnek.

„Másképp kellett volna” – újabb résztvevő kritizálta Magyar Péter meghívását a Női Sikernapra