A pályát az idén debütáló sanghaji ringhez hasonlóan a német Hermann Tilke tervezte. A komplexum 2 millió négyzetkilométeren terül el, és a dombos környékével Ázsiát idézi. Tilke tervei alapján egy 5378 méter hosszú, 13 kanyart magába foglaló, hegyek-völgyek között kígyózó ringet építenek majd fel. A pálya egyik részén egy több mint 8 százalékos emelkedő is helyet kap.
A pálya érdekessége még, hogy az isztanbuli lesz a harmadik az imolai és az interlagosi után, ahol az óramutató járásával ellentétes irányba haladnak majd a pilóták. – Ez egy egyedülálló pálya lesz – kezdte az értékelést Mumtaz Tahincioglu, a Török Automobil Szövetség elnöke, aki szerint a ringet a belga, a magyar és a brazil pálya keverékeként lehetne jellemezni leginkább.

Kecskesajtos fagyiért őrülnek meg a Balatonnál