A magyar „profi” futball tavaly egymilliárdot veszített

Sokkal kevesebb pénz forgott a hazai labdarúgás élvonalában 2003-ban, mint azt a csapatok remélték. A Magyar Labdarúgóliga (MLL) a klubok tervei alapján 5 milliárd forint árbevétellel kalkulált, az év végéig azonban mindössze 3,8 milliárd folyt be.

MNO
2004. 10. 01. 8:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A helyi szponzori bevételek maradtak el a legjobban a várakozásoktól, közel 450 millió forinttal. A tavalyi 1,65 milliárd forint után az idén 2 milliárdos bevételt remélnek a támogatóktól a klubok. A növekedés azonban nem számottevő, mivel az idei idényben már 16 csapatosra bővült a bajnokság.

A Világgazdaság információi szerint több vidéki csapatnál komoly problémát jelent az is, hogy bajnokság névadó szponzorának, az Arany Ászoknak a kizárólagos jogai miatt a helyi csapatot amúgy támogatni kívánó sörgyár nem léphet a szponzori körbe. A központi marketingbevételi tervek sem teljesültek. A mintegy négyszázmillió forintos különbség elsősorban abból adódik, hogy a tavalyi év második felében nem volt televíziós közvetítés – mutatott rá Villás Károly ligaigazgató.

A játékosértékesítésből az idén közel félmilliárd forinttal nagyobb bevételt remélnek a klubok, mint az előző évben, amikor 150 millió származott a futballisták eladásából. Az idei növekedésből komoly összeget tesz ki a ferencvárosi Gera Zoltán átigazolási díja. A ligaigazgató pozitívumként említi, hogy a játékosok és edzők díjazását sikerült leszorítani. 2001–2002-ben még több mint hárommilliárd forintot költöttek a javadalmazásukra, tavaly ezt sikerült 2,47 milliárdra zsugorítani.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.