Az Ernst Múzeum kiállítása a Budapesti Őszi Fesztivál eseménye is egyben. Jelenczki István művészetében József Attila költészete és sorsa meghatározó erővel van jelen, ahogy művészetét át- meg átszövi egy állandóan visszatérő, a halál- és születésélményekre épülő motívumrendszer is.
Az 1995-ben elkészült „Tabernákulum” sorozat folytatásaként a mostani kiállítás két, az utóbbi nyolc évben készült sorozatot mutatja be. A művész 1999-es Csillagidő című ciklusában irodalom és képzőművészet elválaszthatatlan egységként van jelen: Vörösmarty Mihály és József Attila halál témájú versei Jelenczki munkáival folyamatos kölcsönhatásban jelennek meg előttünk. Irodalom és képzőművészet párbeszédéből egy harmadik műfaj születik. A képek speciális fotómontázs- illetve átfestéses technikával készültek, és egy zárt, fekete, a kiállító tér egészét betöltő „labirintus” rendszerben, a külvilágtól elhatárolt meditációs terekben tekinthetőek meg Hortobágyi László zenéje közben.
A kiállítás mellett Jelenczki István Hagyaték című filmverseit, és Mészöly Miklós életének utolsó időszakát dokumentáló „És tagjai vagyunk egymásnak” címmel készült portréfilmjét is levetítik, valamint bemutatják a 2004-ben elkészült, József Attila teljes életét feldolgozó Az Eszmélet után című filmet is.
A tárlat alkalmából a Kairosz Kiadó gondozásában jelenik meg „A semmi ágán” című katalógus, a november 24-ig látogatható kiállítás ideje alatt pedig a Tabán moziban vetítik Jelenczki István filmjeit.

Szijjártó Péter: nem hagyjuk, hogy a magyarokkal fizettessék meg Ukrajna esztelen támogatásának az árát