Az átszerződési boom katalizátorainak számító internetes alkuszcégek vezetői szerint az idén a tavaly „lemaradó” nagyobb biztosítók is megjelennek majd kedvező ajánlatokkal bizonyos ügyfélszegmensekben. A biztosítók így kívánják kompenzálni a többi területen várható ügyfélvesztést. A kisbiztosítók ugyanakkor kissé visszafogják majd magukat, így az ügyféláramlás nem lesz olyan egyirányú, mint tavaly. Az elmúlt évben a biztosítót váltók körülbelül 10 százaléka választotta az internetes szerződéskötést, ez az arány 1-2 százalékkal javul majd a mostani szezonban – nyilatkozta a Napi Gazdaságnak Haraszti Zsolt, a netrisk.hu honlapot üzemeltető Netrisk Első Online Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője, akiknél tavaly 18 ezer átszerződő ügyét kezelték. A tavaly a biztositas.hu oldalon keresztül mintegy 8 ezer internetes szerződést kötő Wallrisk Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője, Rácz István szerint a világhálón elérhető összehasonlító díjkalkulátorokkal a tavalyi félmillió alkalom után idén legalább egymillió díjlekérdezés fog megtörténni.
Tavaly komoly vihart kavart, hogy egyes biztosítók nem fogadták el a telefaxon érkezett szerződésfelmondásokat. A 2003-as viharban részt vevő Netrisk az idén – a Wallriskhez hasonlóan – az alkuszi megbízást és a határidős szerződésfelbontást írásos formában kéri az ügyféltől. Ezzel az egyetlen levéllel ugyanakkor az ügyfél mentesül attól, hogy a korábbi biztosító által hivatalosan érkeztetett felmondólevelet neki kelljen átvinnie az új biztosítóhoz, s ugyanezt az utat spórolja meg az ügyfél a januárban kiadandó bonusz-malusz igazolásnak az új céghez való eljuttatásakor is. A biztosítási alkuszcégek ezeket a feladatokat átvállalják, az ügyfelet pedig e-mail révén folyamatosan tájékoztatják arról, hogyan áll az átszerződés folyamata.
Forrás: Napi Gazdaság

Orbán Viktor kemény szavakkal illette a volt vezérkari főnököt