A hivatal megállapításai szerint a gyártó alaptalanul tulajdonított gyógyhatást e termékeknek, s ez alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére. Ugyanilyen okból hárommilliós bírságot vetettek ki a Kyr joghurtok reklámja miatt a Parmalatra, és egymilliót az AB Kultúra nevű termék miatt az Új Mizó Rt-re. A GVH egyúttal megtiltotta a három érintett vállalkozásnak a megtévesztő reklámok további terjesztését.
A GVH a közelmúltban több eljárást indított annak vizsgálatára, hogy a probiotikumot, illetve prebiotikumot tartalmazó termékek forgalmazói megfelelő tájékoztatást adnak-e a termékeikről a fogyasztóknak. A vizsgált termékek között joghurtok és tápszerek is szerepeltek, s a napokban a versenytanács három elmarasztaló határozatot is hozott a probiotikumot tartalmazó joghurtokkal kapcsolatban. Ezek ugyanis csak élelmiszerként hozhatók forgalomba, gyógyhatás – a kutatások jelenlegi állása szerint – nem tulajdonítható nekik. Bár ezen joghurtok kedvező hatást fejthetnek ki az emberi szervezetre, ez a hatás nem azonosítható a gyógyhatással. Mivel pedig az érintett cégek reklámjai gyógyhatást tulajdonítottak a termékeknek, a hivatal szerint a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartás megállapítható volt.
Brüsszel háborús tervei megbuktak: magyar diplomáciai siker a csúcson – napi összefoglaló














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!