Ahogyan a kormány már bejelentette, az infrastruktúra-fejlesztések – autópálya-, börtön-, kollégiumépítés – a magán- és a közszféra újszerű együttműködése, a PPP keretében folytatódhatnak. Az M5-ös autópályán kívül 248 kilométernyi olyan sztrádaszakasz építése van folyamatban, amely jövőre költségvetési kifizetést igényel.
Ennek a fedezetét azonban csak részben állami források biztosítják: az idén közel 200 milliárd forintot szántak gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztésre közpénzekből, míg 2005-re alig valamivel többet 33 milliárdnál; a többit a koncesszióból származó bevételekből finanszíroznák a tervek szerint.
Újdonság, hogy a törvényjavaslat az eddigi metodika alapján számolt államháztartási deficit mellett közli a magánnyugdíj-pénztári befizetésekkel korrigált számokat is. Az érvényben lévő metódus alapján számolt idei 5,3 százalékos eredményszemléletű hiány 2005-ben a kormány tervei szerint 4,7 százalékra csökkenne, míg az új elszámolási rend szerint kimutatott passzívum az idei 4,5-ről 3,8-re mérséklődne. Ha elfogadja ezt a számítási módot az Európai Bizottság, az euróátvétel időpontja elérhető közelségbe kerülne. (Világgazdaság)
Brüsszel háborús tervei megbuktak: magyar diplomáciai siker a csúcson – napi összefoglaló














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!